شناسهٔ خبر: 129213 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لبخند سیاستمداران ما به پشتوانه قدرت دفاعی است

سردار جلالی/ فرمانده پدافند غیرعامل گفت: اگر سیاستمداران ما امروز با لبخند پشت میز مذاکره می‌نشینند به پشتوانه قدرت دفاعی است.

به گزارش «نماینده»، سردار غلامرضا جلالی فرمانده پدافند غیرعامل کشور در دومین جشنواره علمی سلمان فارسی در حوزه پدافند غیرعامل که صبح امروز (یکشنبه ۲ آبان) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) ‌ برگزار شد با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی بسیار ساده و پیچیده است اظهار کرد: پدافند غیر عامل از جهتی ساده است که موضوع دفاع انسانی و ذاتی است و از جهتی پیچیده است زیرا تحولات در حوزه تهدید و جنگ به علوم وصل شده است.

جلالی تولید، انباشت، نمایش و تقسیم قدرت را ۴ عامل تولید بازدارندگی عنوان کرد و گفت: هر آن چه که کشور را در برابر تهدیدات غنی می‌کند تولید محسوب می‌شود.

وی افزود: تراکم‌ دادن به همه مولفه‌های قدرت رویکردی است که با مفهوم انباشت جمع‌آوری می‌شود. بازدارندگی یک مفهوم ذهنی است که با اقدام ما در ذهن دشمنان شکل می‌گیرد.

جلالی تاکید کرد: باید برداشتهای توهم‌آمیز دشمنان را با به نمایش گذاشتن قدرت ترسیم کنیم.

فرمانده پدافند غیرعامل تصریح کرد: ما باید علاوه بر تولید قدرت با بازدارندگی و ترس در دشمنان بتوانیم صلح را نیز در جهان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر سیاستمداران ما امروز با لبخند پشت میز مذاکره می‌نشینند به پشتوانه قدرت دفاعی است گفت: سیاستمداران جهانی امروز از قدرت هوشمند استفاده می‌کنند که این موضوع مولفه‌های مختلفی دارد و دستورات قرآن ما را به ملزم به افزایش قدرت کرده است.

جلالی با اشاره به حمله صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی به ایران گفت: حمله صدام به ایران مصداق بی‌خبری از توان نظامی ما از سوی او بود. نمایش قدرت بخشی از قدرت است که باید انجام شود تا دشمنان برداشت متوهمانه از توان خود و ما نداشته باشند.

فرمانده پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمایش گذاشتن شهرهای موشکی سپاه گفت: به نمایش گذاشتن شهرهای موشکی نیز بخشی از توان قدرت نظامی ماست البته معتقدیم بخشی از توان نظامی ما نیز برای غافلگیری دشمنان باید مخفی بماند. اینکه دشمنان ما حمله زمینی را علیه ما منتفی می‌دانند به دلیل لبخند سیای نیست بلکه به خاطر دفاع مستحکم نظامی در حوزه زمینی است.

وی امنیت پایدار ایجاد شده را حاصل تلاشهای بی‌وقفه در حوزه دفاعی و پدافند غیرعامل دانست و گفت: امروز نمی‌توان تهدید گذشته را مبنا قرار داد زیرا تهدیدات مخلوق تحولات علمی است و عموم تهدیدات نیز دانش‌پایه و تکنولوژی محور است.

جلالی با بیان اینکه چشم‌ پوشیدن بر روی تهدیدات دانش‌پایه عقب‌گرد است گفت: ما در دفاع سرآمد دنیا هستیم البته ممکن است ضعف داشته باشیم اما رویکردمان خودکفا و خوداکتفاست. ما باید ضمن استفاده حداکثری از حوزه فناوری تهدیدات آنر ا نیز شناسایی کنیم.

فرمانده پدافند غیرعامل تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان اظهار نظر می‌کنند که فلان موضوع تهدید محسوب نمی‌شود ما خرده نمی‌گیریم زیرا این موضوع علمی است.

وی افزود: کار سازمان پدافند غیرعامل این است که با یک نگاه علمی، دقیق و هوشمند بتواند حوزه‌های تهدید و فرصت را از یکدیگر تفکیک کند.

جلالی تهدید را یک مفهوم پیچیده در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: شاهد هستید که نظامهای بانکی بین‌المللی ساختار خود را دارند اما نظام سلطه هر گاه که خواسته از آن علیه ما و برخی کشورهای دیگر سوء استفاده کند باید هوشیار جلو رفت.

فرمانده پدافند غیرعامل با بیان اینکه تهدیدات لایه‌های مختلفی دارد گفت: در پدافند غیرعامل تهدیدات را به خوبی بررسی می‌کنیم و انتظار نداریم که دستگاههای مختلف کشوری در زمانی کوتاه تهدیدشناس خوبی شوند اما بی‌توجهی به تهدیدات را صحیح نمی‌دانیم.

وی با اشاره به قرارداد FATF گفت: آمریکاییها تهدید مالی خود را علیه ما در قالب FATF اعمال می‌کنند و تناقضات FATF کاملا سیاسی است  البته منکر منفعت برخی از بندهای آن نیستیم اما در درون همین الزامات از سوی نظام سلطه کنترل منابع مالی ما پیش‌بینی شده است.

جلالی با تاکید بر اینکه باید به صورت هوشمندانه با FATF برخورد کنیم گفت: از نظر ما رژیم صهیوینستی و عربستان منشاء و منابع تروریستی در دنیا هستند و این دو کشور به عنوان ناظرین در FATF معرفی شده‌اند.

فرمانده پدافند غیرعامل کشور تصرحی کرد: اگر مهندسی نظام بانکی خود را به انگلیسیها و همچنین مهندسی نظام IT خود را به آمریکا بسپاریه به این معناست که تهدیدات خود را نشناخته‌ایم.

جلالی گفت: همه دلسوزان نظام به دنبال شفافیت نظام بانکی هستند اما از طرفی باید بدانیم که استراتژی آمدن سرمایه‌های خارجی به کشور خدمت محسوب می‌شود یا اشراف و کنترل؟

وی تاکید کرد: تناقضاتی که در درون FATF وجود دارد نشان می‌دهد که FATF یک موضوع سیاسی است. امروز زمانی که از تهدید صحبت می‌شود نباید کسی توقع توپ و تانک داشته باشد زیرا سلطه در حوزه‌های مالی، ‌ پولی سوار است و هنر ما این است که بتوانیم این دو را از یکدیگر تفکیک کنیم.

گفتنی است که در دومین جشنواره علمی سلمان فارسی در حوززه پدافند  غیرعامل از ۲۱ پژوهشگر و دانشجو در حوزه پدافند غیرعامل و ارزیابی این حوزه صبح امروز (یکشنبه ۲ آبان) در دانشگاه امام حسین (ع) تقدیر شد.

نظر شما