شناسهٔ خبر: 129131 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مازنی در نطق میان‌دستور:

رئیس‌جمهور ترمیم کابینه را به ویژه در بخش اقتصادی سریعاً آغاز کند

احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان‌سازی و تبدیل نیروهای پروسه‌ای به پروژه‌ای هرچه سریع‌تر به خصوص در بخش‌های اقتصادی آغاز کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۸ مهرماه ۹۵) گفت: امروز مهم‌ترین مسئله ما در کشور تعارضات و اختلافات حاکم در فضای سیاسی کشور است، به‌نحوی که گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تخطئه و تخریب بپردازند.

وی ادامه داد: این رویه به نا امیدی و یأس جامعه و در نهایت به فروپاشی اجتماعی می‌انجامد، بنابراین ما نیاز به گفت‌وگو داریم. گفت‌وگو در جهت یکپارچگی و هماهنگی در حاکمیت و نیل به منافع ملی و کارآمدی بیش‌تر نظام جمهوری اسلامی ایران.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گفت‌وگو برای مقابله جدی با فساد سازمان‌یافته، فقر، فاصله شدید طبقاتی، بحران لجام‌گسیخته بیکاری، محیط زیست، قاچاق کالا، معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، تنش‌های موجود در روابط با قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای.

مازنی خاطرنشان کرد: ما برای هماهنگی و همدلی بین اقوام و مذاهب ایرانی و در جهت انسجام ملی نیازمند گفت‌وگو هستیم، برای هم‌افزایی بین حوزه‌های مختلف سرمایه انسانی و اجتماعی، برای پیشگیری از مخالفت‌های مدنی جوانان و نوجوانان نیاز به گفت‌وگو داریم.

وی افزود: گفت‌وگو چاره دردهای مزمن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران است. از آنجا که مجلس شورای اسلامی و مظهر حاکمیت ملی و محل حضور نمایندگان جناح‌های مختلف و اقوام و مذاهب گوناگون است، پیشنهاد می‌کنم طرح گفت‌وگوی ملی در پارلمان را کلید بزنیم و از مجلس به سایر بخش‌های جامعه تسری دهیم تا به جای تقابل از طریق تریبون‌ها با هم گفت‌وگو کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبانی این طرح قانون اساسی، اندیشه امام راحل با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و هدف این طرح شناسایی موارد اختلاف و اشتراک نظر در نحوه اداره کشور از دیدگاه نحله‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران است. بدیهی است در صورت موافقت هیأت رئیسه مجلس و همراهی نمایندگان پیش‌نویس طرح را تقدیم خواهم کرد.

مازنی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب از رئیس‌جمهور تقاضا دارم در چارچوب این سیاست‌ها و بر اساس اصل انتفاع همگانی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب، هرچه سریع‌تر لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و با همراهی و همکاری نهادهای ذی‌ربط نظام معیوب انتخابات کشور را اصلاح کنیم.

وی افزود: همچنین از آقای رئیس‌جمهور انتظار داریم روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان‌سازی و تبدیل نیروهای پروسه‌ای به پروژه‌ای هرچه سریع‌تر به خصوص در بخش‌های اقتصادی آغاز کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از رئیس قوه قضائیه انتظار دارم تا با رأفت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی نقشی تاریخی در جهت هم‌گرایی و انسجام ملی ایفا کند.

مازنی در پایان خاطرنشان کرد: از دلاوران بسیج و سپاه به ویژه سپاه قدس در کمک و یاوری مردم مظلوم منطقه و مقابله با گروه تروریستی داعش سپاسگزارم و از سرداران عرصه دیپلماسی که زمینه گفت‌وگو و تعامل با نظام بین‌الملل را فراهم ساختند قدردانی و تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما