شناسهٔ خبر: 129130 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عارف در جمع خبرنگاران:

وزرای جدید باید برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کنند/ تقدیر از دولت برای ترمیم کابینه

محمدرضا عارف/* رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه تغییرات در دولت دیر اتفاق افتاد، گفت: هر وزیر جدیدی که می‌آید باید برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (۲۸ مهر) و در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با تشکر از اقدام دولت در ترمیم کابینه گفت: هرچند که این تغییرات کمی دیر اتفاق افتاد اما امیدوارم که تاثیر مثبت در ایجاد فضای جدید داشته باشد و نتیجه آن تلاش بیشتر دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه در نقش‌های اقتصادی و اشتغال کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم مطالباتی در بخش‌های مختلف داشتند گفت: احساس عمومی این بود که با توجه به همسویی بیشتر میان دولت و مجلس، کابینه ترمیم شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات باید در همین نقاط اتفاق می‌افتاد، گفت: بالاخره نظر دولت است و البته این تغییرات در راستای مطالبات فراکسیون امید هم هست و هنوز هم مطالباتی وجود دارد که امیدواریم در ادامه محقق شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تعامل مناسب دولت و مجلس برای گزینه‌های جایگزین خطارنشان کرد: فراکسیون امید پیشنهادی برای گزینه‌های جایگزین نباید بدهد اما کمک می‌کنیم که وزرای شایسته و برجسته و اهل فن انتخاب شوند.

عارف با تاکید براینکه هیچ کدام یک از وزرای جایگزین نباید برای چند ماه آینده و تا آخر عمر این دولت برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: هر وزیر جدیدی که می‌آید باید برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کند تا بتواند برنامه جامعی را برای دو دوره داشته باشد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون امید با رئسی‌جمهور اظهار داشت: رسانه‌ای شدن بعضی مسائل هیچ ضرورتی ندارد. معمولا از این جلسات و قرارها فراوان داریم که گاهی به دلیل سفر به تاخیر می‌افتد. این اتفاق خواهد افتاد اما تعامل ما با دولت باید بیش از این باشد که ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره استیضاح علی‌اصغر فانی رئیس آموزش و پرورش گفت: جمع‌بندی ما در فراکسیون این بود که می‌شد با تعامل مسائل را حل کرد و جمعی از دوستان ما که استیضاح را امضا کرده بودند امضای خود را پس گرفته بودند اما استیضاح حق نمایندگان است و فعلا در دستور است و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی درباره ضرورت تغییر برای وزرای اقتصادی کابینه بیان داشت: نیاز به تحرک جدید در بخش اقتصادی هست هرچند دولت دستاوردهای خوبی در این بخش داشته است و آمارها و شاخص‌ها گویای این مطلب است اما باید این دستاوردها در زندگی روزمره مردم حس شود و ما فکر می‌کنیم دولت باید تحرک بیشتری داشته باشد تا مردم دستاوردهای اقتصادی را حس کنند به ویژه در بخش اشتغال که نگرانی اغلب خانواده‌هاست و ان‌شاءالله بخش اقتصاد بتواند با برنامه‌ریزی جدی‌تر بتواند به اشتغال اولویت جدی‌تر بدهد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره این مطلب که حامیان دولت استعفای علی جنتی را عقب‌نشینی دولت در برابر مخالفان ارزیابی می‌کنند، گفت: من این نگاه را ندارم و این جمع‌بندی دولت روی کابینه‌اش است و به طور طبیعی این اتفاق می‌فتد. ما امیدواریم هر ترمیمی در کابینه صورت می‌گیرد مثبت باشد و تحرک بیشتری را در بخش‌های ذیربط انجام دهد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آینده تصور نمی‌کنید که دیر برای ترمیم کابینه اقدام کرده خاطرنشان کرد: نظر شخصی من این است که اگر دولت دو سه ماه زودتر اقدام می‌کرد بهتر بود ولی باز هم الان زمان خوبی است و من از آقای روحانی بابت این تغییرات تشکر می‌کنم.

نظر شما