شناسهٔ خبر: 129104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رنجبرزاده خبر داد:

آخرین نشست با متقاضیان استیضاح فانی؛ قبل از جلسه علنی فردا/ امکان پس‌گرفتن تعداد امضاهای بیشتری وجود دارد

فانی.jpg عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف موضوع استیضاح، قبل از آغاز جلسه علنی فردا(سه شنبه) خبر داد.

به گزارش «نماینده» اکبر رنجبرزاده با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، گفت: حدود ۳۰ نفر از نمایندگان همچنان به استیضاح فانی اصرار دارند لذا اگر تا فردا (سه شنبه) تعداد امضاها در این خصوص به زیر ۱۰ امضا نرسد، استیضاح فانی اعلام وصول خواهد شد.

امکان بازپس‌گیری تعداد امضاهای بیشتری وجود دارد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است که فردا (سه‌شنبه ۱۷مهرماه) ساعت ۷صبح و قبل از آغاز صحن علنی مجلس، جلسه‌ای با متقاضیان استیضاح به منظور اعلام آخرین نظرشان برگزار شود و اگر امضاها از حدنصاب پایین‌تر نیاید، در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه گویا عده‌ای از متقاضیان خواهان کناره‌گیری از تقاضای استیضاح‌ هستند، افزود: از آنجا که تعدادی از نمایندگان به صورت شفاهی اعلام کرده‌اند که ذاتا به دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیستند بلکه می‎خواهند مشکلات فرهنگیان حل شود، امکان بازپس‌گیری امضاها با توجه به اینکه مشکلات به مرور حل خواهند شد، وجود دارد.

توقف فعالیت کمیته میانجیگری به دلیل عدم همکاری دولت

این نماینده با بیان اینکه فعالیت کمیته میانجی‌گری در راستای یافتن راه حل برای مشکلات این وزارتخانه به دلیل عدم همکاری دولت ابتر ماند، توضیح داد: به نظر من وزیر درصدد اصلاحاتی به نفع جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان بود اما برخی افراد در وزارت آموزش و پرورش و دولت، تمایلی به تعامل سازنده فانی با مجلس نداشتند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: وزیر نیز روند همکاری خود را با کمیته میانجیگری متوقف کرده، درواقع روند تعاملی حل مشکلات و مسائل آموزش و پرورش در کمیته میانجیگری متوقف شده است.

نظر شما