شناسهٔ خبر: 129078 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فساد در صندوق فرهنگیان، تفحص در بهارستان

خانه ملت خانه ملت امروز در صحن علنی خود موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را زیر ذره‌بین خود قرار داد.

به گزارش «نماینده»، جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۵ مهر ماه ۹۵) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه امروز در حالی آغاز شد که ۷۳ صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد و ۲۱۳ نفر از نمایندگان به هنگام آغاز جلسه در صحن حضور داشتند.

نمایندگان در جلسه امروز خود رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش در مورد لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را در دستور کار خود داشتند.

همچنین گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بررسی عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر در دستور کار مجلس قرار داشت.

*اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

در ابتدا اسامی تاخیرکنندگان و غائبین آغاز جلسه از سوی هیأت رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارتند از:

۱- قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه

۲- جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز

۳- علیرضا محجوب نماینده مردم تهران

۴- محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه

*۴ درصد از شهریه مراکز آموزشی غیردولتی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه با بررسی مواد اعاده شده لایحه «تأسیس و اداره مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» توسط شورای نگهبان، ماده ۲۰ این لایحه را اصلاح کردند.  

نمایندگان مجلس براساس این اصلاحیه به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند سالانه معادل ۴ درصد از شهریه دریافتی توسط مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی ملی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.  

بر این اساس، وجوه واریزی از این محل مطابق اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سنواتی در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی قرار گرفته تا برای نظارت در مراکز یادشده و کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی غیردولتی مناطق محروم و کم‌برخوردار هزینه شود.  

*متقاضیان تأسیس مدرسه یا مرکز آموزشی غیردولتی باید مسلمان باشند/ اصلاح برخی مواد درباره اقلیت های دینی

نمایندگان همچنین لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، شورای نظارت مرکزی می تواند اختیارات زیر را به شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه تفویض کند:

۱- تأیید صلاحیت متقاضیان تأسیس مدرسه یا مراکز آموزشی غیردولتی از استعلام از مراجع قانونی ذی ربط

۲- صدور مجوز تأسیس مدرسه یا مرکز غیردولتی

۳- نظارت بر عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیردولتی

۴- نظارت بر نحوه اجرای الگوی تعیین شهریه

همچنین در تبصره الحاقی به ماده این لایحه مقرر شد شورای نظارت استان موظف است هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد استان را به شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی ارائه نماید.

وکلای ملت در مصوبه ای «ایمان به دین مبین اسلام» را جزء شروط لازم برای متقاضیان تأسیس مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی تعیین کردند.

خانه ملتی ها تصویب کردند موسسان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در صورتی که متجاهر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران هستند یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می شوند.

*مدارس اقلیت‌های دینی فقط مجاز به ثبت نام از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی هستند

وکلای ملت در ادامه و در جریان بررسی مواد اعاده شده لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از شورای نگهبان، با اضافه کردن یک تبصره به ماده ۸ این لایحه، مدارس اقلیت‌های دینی را مجاز کردند که صرفاً از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی ثبت‌نام کنند.

همچنین نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، بند الحاقیه «ایمان به دین مبین اسلام» را به ماده ۲۱ لایحه که شرایط مدیر مدرسه و مرکز آموزشی و پرورشی را تعیین می‌کند، اضافه کرد.  

در ادامه، تبصره یک ماده مذکور نیز به شرح ذیل جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شد: 

مدیران مدارس مختص اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید متجاهر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران هستند و یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.  

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره عملکرد دولت در طرح مسکن مهر

کمیته هماهنگی برای تسریع در اتمام طرح های مسکن مهر تشکیل شود

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی توسط بهرام پارسایی سخنگوی این کمیسیون قرائت شد.

در بخشی از این گزارش جهت رفع معایت موجود و تسریع در واگذاری واحدها از سیاست‌گذاران و مجریان خواسته شده که جهت تسریع در اتمام پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر و حل و فصل مشکلات ناشی از فراهم نبودن امکانات زیربنایی و روبنایی کمیته‌ای جهت هماهنگی با محوریت وزارت راه و با عضویت کلیه دستگاه‌های مرتبط تشکیل و برای پیشرفت کار تشریک مساعی کنند.

*قاضی‌پور: آخوندی وعده احداث مسکن اجتماعی کارگران را داده بود

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره بررسی عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر در اخطار قانون اساسی با اشاره به اینکه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به مسکن روستائیان، کشاورزان و کارگران نشده است، گفت: آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی هنگام اخذ رأی اعتماد از مجلس اظهار داشت که مسکن اجتماعی کارگران را احداث خواهد کرد.  

وی افزود: نه در دولت قبل و نه در این دولت هیچ مسکنی برای اقشار ضعیف، روستائیان و کارگران احداث نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد احداث مسکن برای کارگران، روستائیان، ‌کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.

*تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب شد

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه جلسه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

این درخواست با ۲۰۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

*میرزاده: کمیسیون آموزش با ارسال درخواست متقاضیان تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به فانی پاسخی دریافت نکرد

در ادامه میرحمایت میرزاده سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هنگام قرائت گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی گفت: کمیسیون آموزش با ارسال درخواست متقاضیان این تحقیق و تفحص به وزیر آموزش و پرورش پاسخی دریافت نکرد و علی‌رغم آن اعضای کمیسیون با توجه به حساسیت موضوع، طی دو جلسه با حضور وزیر و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و متقاضیان دلایل ضرورت تحقیق و تفحص و نظرات وزیر را استماع کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرانجام متقاضیان نسبت به درخواست خود اصرار داشته و قانع نشدند. از این رو کمیسیون با استماع سوالات و پاسخ‌های ارائه شده انجام تحقیق و تفحص از بدو تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت‌ها و موسسات تابع و بانک سرمایه را به اتفاق آراء تصویب و آن را الزامی می‌داند.

طبق مصوبه مجلس در یک استفساریه

شورای نگهبان پس از تأیید صحت انتخابات نمی‌تواند صلاحیت منتخبی را رد کند

نمایندگان همچنین طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

در موضوع این استفساریه آمده است:

با توجه به مفاد تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷۸/۹/۷ و اصلاحات بعدی آن مبنی بر اینکه پس از اعتراض نامزد انتخابات به رد صلاحیت خود از سوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان ۲۰ روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت «نظر قطعی و نهایی» خود را در خصوص تأیید یا ردّ صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد نمود، آیا شورای نگهبان می‌تواند پس از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابات مربوطه صلاحیت منتخب را رد کند و به این وسیله آرای او را باطل نماید؟

وکلای ملت در پاسخ به این استفساریه با ۱۵۱ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع اعلام و مقرر کردند: خیر؛ پس از اعلام نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت ۲۰ روزه مذکور در تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات و بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه با رعایت قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین ردّصلاحیت شده در انتخابات مختلف (مصوب ۱۳۷۸/۸/۲۲ مجمع تشخیص مصلحت نظام) این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدیدی درباره او به شورا رسیده باشد این مدارک طبق ماده ۳۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس در جریان بررسی این طرح ضمن مخالفت با این استفساریه، اظهار داشت: این روش قانونگذاری مناسب نیست، در حال حاضر نیز رویه اینگونه است که بعد از اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در مورد صحت انتخابات، اگر مواردی باشد به مجلس ارائه می‌شود تا در زمان بررسی اعتبارنامه‌ها به آن تخلفات رسیدگی شود، لذا اصلاً لزومی به طرح این استفساریه نیست.

در ادامه این جلسه، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در خانه ملت در موافقت با این طرح استفساریه، گفت: این استفساریه برای دفاع از موارد ناحقی است که در زمان انتخابات به نظام منتسب می‌شود است.

وی با بیان اینکه این استفساریه به دنبال محدود کردن شورای نگهبان نیست، افزود: این استفساریه به دنبال شفافیت عملکرد شورای نگهبان است.

*کوچکی‌نژاد: ۹۰ درصد تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان به ۳۰ نفر داده شده است

در ادامه نیز جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت با عنوان یکی از متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه علنی مجلس با اشاره به نتیجه نرسیدن تقاضای تحقیق و تفحص از این صندوق در مجلس هشتم و تهیه گزارشی از تخلفات آن در مجلس نهم گفت: این صندوق به جای حرکت در راستای منافع فرهنگیان ۲۸ شرکت اقتصادی ایجاد کرد که هیچ سنخیتی با فلسفه تاسیس خود نداشت.

وی با ذکر اینکه بسیاری از پتروشیمی‌ها و شرکت‌ها تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و به جای اینکه به صورت هولدینگ عمل کنند هیچ گونه ارتباطی میان آنها وجود ندارد، اظهار داشت: این شرکت‌ها بسیاری از اموال را به صورت غیرواقعی قیمت‌گذاری می‌کردند تا سود خود را بیشتر کنند.

*** ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه ۹۵ درصد کارکنان شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان، فرزندان غیرفرهنگی هستند، گفت: برای عضویت افراد در هیات‌مدیره شرکت‌های تحت‌نظر صندوق مذکور هیچ استعلامی از مراجع رسمی صورت نگرفته است.

*** چند عضو هیات‌مدیره شرکت‌های تحت نظر صندوق دریافت‌های نجومی دارند

وی به عضویت همزمان چند عضو هیات‌مدیره تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند هیات‌مدیره دیگر اشاره کرد و از دریافت‌های نجومی آنان سخن گفت و افزود: این شرکت‌ها قرار بود برای فرهنگیان خانه بسازند اما پروژه‌های آنان با شکست مواجه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت نظر صندوق ذخیره فرهنگیان در چند استان متمرکز شده و در استان‌های محروم سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است، گفت: بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است در طول دو سال ۶ مدیرعامل تعویض کرده است و بسیاری از فسادها در این بانک تحت پوشش سرپرستی رخ داده است.

*** ۳۴ درصد مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مشکوک‌الوصول است

وی سرمایه بانک سرمایه را ۱۱ هزار میلیارد تومان و مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان را ۳۴ درصد عنوان کرد و تصریح کرد: نود درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ نفر داده شده و ۱۰ درصد آن با سودهای بالا به فرهنگیان اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون آموزش به سابقه سوء بسیاری از اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: یک نفر از این اعضا سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

اقدامات وزارت اطلاعات در برخورد با پروژه نفوذ «علوی» را به صحن مجلس کشاند

غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی نشست، ‌ پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس، لایحه اصلاح تبصره ۸۶ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم و لایحه استفساریه ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ اعلام وصول شد.

سؤال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر از علوی وزیر اطلاعات درباره اقدامات این وزارتخانه در برخورد با پروژه نفوذ در جامعه‌های علمی کشور اعلام وصول کرد.

همچنین طرح قانونی اصلاح برخی مواد مربوط به قوانین تعزیرات حکومتی که به امضای ۳۹ نفر از نمایندگان رسیده بود و طرح قانونی عادی عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی که به امضای ۳۲ نفر از نمایندگان رسیده بود، اعلام وصول شدند.

*لایحه انتقال محکومان میان ایران و قرقیزستان به مجمع تشخیص رفت

لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود در جلسه علنی امروزززز مورد بررسی مجدد نمایندگان قرار گرفت و به علت اصرار آنان در مصوبه قبلی خود جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

نمایندگان مجلس با ۱۶۳ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع مجددا بر مصوبه خود پافشاری کرده و این لایحه را که مشتمل بر ماده واحده‌ای مبنی بر موافقتنامه انتقال محکومان به حبس میان ایران و قرقیزستان مشتمل بر یک مقدمه و ۲۲ ماده است به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

*احمدی لاشکی: یک نفر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است/ فساد در صندوق فرهنگیان برای تضییع حقوق معلمان بوده است

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز در تذکری شفاهی اظهار داشت: چند روز پیش کتابی را با عنوان ابعاد فساد در ایران خواندم که چند جمله از آن را در صحن علنی مطرح می‌کنم، در این کتاب نوشته شده ۶ میلیارد تومان اختلاس در بانک صادرات، ۱۲۳ هزار میلیارد تومان اختلاس در شعبه تجریش بانک صادرات، ۴۰۰ هزار دلار اختلاس در بانک تجارت رخ داده است.

وی افزود: امروز همین مسائل باعث شده شهرام جزایری‌ها، خاوری‌ها و بابک زنجانی‌ها سر برآورند، طبق این کتاب ۱۲ میلیون دلار توسط رئیس بانک شعبه پاریس به نفع گروهک فدائیان خلق و ۲۸ میلیون درهم در یک شرکت متعلق به بانک ملی در دبی اختلاس شده است.

احمدی‌لاشکی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یک اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی همزمان در سه بانک سپه، ملت و صادرات رخ داده است، مجلس شورای اسلامی امروز با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کار بزرگی انجام داد، چراکه این گونه فسادها حقوق معلمان را نشانه رفته است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان ۹۱۷ هزار معلم عضو دارد، گفت: چند هزار میلیارد تومان از پول این معلمان در این صندوق گم شده است، این صندوق وضعیت بیماری دارد، طی دو سال گذشته ۶ مدیرعامل در بانک سرمایه تغییر کردند. البته شاید این تغییر مدیران عامل بانک سرمایه برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات این بانک بوده است، بانک سرمایه در سال ۹۴ حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است.

احمدی‌لاشکی بر همین اساس تصریح کرد: بیمه معلم که خنثی است، فقط ۲۰ مشاور دارد که از آنجا حقوق دریافت می‌کنند، یک نفر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است و ۹۰ درصد تسهیلات برای سه نفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه نخواهد داد دارایی معلمان به تاراج برود.

*تاکید بر جلوگیری از نشر اکاذیب توسط مدیران زیر مجموعه معاون اول رئیس جمهور

در خاتمه تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیات رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

علی وقف چی نماینده مردم زنجان به وزرای کشور و دادگستری لزوم پاسخگویی منطقی و عملیاتی به سهامداران شرکت پدیده شاندیز و لزوم تعیین تکلیف وضعیت‌ آنان را متذکر شد.  

محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ به رئیس جمهور لزوم پیشگیری از نشر اکاذیب و افترا توسط مدیران زیر مجموعه معاون اول رئیس جمهور را متذکر شد.  

اکبر رنجبرزاده، نادر قاضی‌پور و محمد جواد ابطحی نمایندگان اسدآباد، ارومیه و خمینی‌شهر به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و امور خارجه لزوم بیان سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به وزیر اقتصاد آلمان را متذکر شدند.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار توضیح علت عصبانیت وزیر امور خارجه و عدم رعایت شان مجلس به شورای اسلامی توسط وی شد.  

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تسریع در وضعیت رسیدگی به سپرده گذاران موسسه مالی ثامن الحجج و سهامداران شرکت‌های پردیسان و پدیده شد.

سازمان بازرسی درباره واگذاری املاک و پروژه‌های مشارکتی توسط شهرداری تهران اعلام نظر کند

حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس نیز در تذکری شفاهی اظهار داشت: در بحث واگذاری املاک و پروژه‌های مشارکتی به برخی از افراد و شرکت‌های خاص در شهرداری تهران، افکار عمومی و مردم انقلابی ایران اسلامی منتظر شفاف‌سازی این موضوع هستند.

وی افزود: باید با این مسئله برخورد قاطعی انجام شود، لذا شایسته است همان برخوردی که با حقوق‌های نجومی توسط کمیسیون اصل ۹۰ و دستگاه قضایی کشور انجام شده، همان اقدامات نیز در این باره انجام شود.

زرآبادی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مسئولان سازمان بازرسی نیز باید درباره صحت این مسئله در قالب گزارش اعلام‌نظر کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی ۲۷ مهر

نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول پارلمان که در غایب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، پایان یافت.

جلسه علنی بعدی مجلس راس ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه با دستور کار ادامه رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

نظر شما