شناسهٔ خبر: 128936 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

در نشست خبری مطرح شد؛

راه اندازی امداد خودرو خودروهای سنگین/از ۳۰۰ شرکت امدادی در کشور ۲۴۰ شرکت کاغذی است

ایران خودرو-نشست خبری رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور گفت: اولین امداد خودرو خودروهای سنگین به زودی کار خود را زیر نظر این انجمن آغاز می کند.

به گزارش «نماینده»، سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مجوز انجمن صنفی امداد خودروهای کشور در سال ۹۴ با هدف ساماندهی خودروهای امدادی در کشور صادر شده است، افزود: از حدود ۳۰۰ شرکت امدادی در کشور ۲۴۰ شرکت کاغذی است.


وی گفت: از این تعداد ۵۵ شرکت مجوز رسمی دارند که حدود ۴۰ شرکت آن عضو انجمن صنفی امداد خودروهای کشور هستند و بقیه نیز به تدریج عضو این انجمن خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک تلفن ۴ رقمی این انجمن راه اندازی خواهد شد افزود:مردم از طریق این شماره تلفن ۴ رقمی می توانند از خدمات امداد خودرو در سراسر کشور و بدون گرفتن کد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار امدادگر خودرو در سراسر کشور فعال هستند، گفت: یکی از برنامه های انجمن بیمه تمامی امدادگران فعال در شبکه امداد خودرو است.

حسینی متحدالشکل کردن خودروهای امداد خودرو از دیگر برنامه های این انجمن عنوان کرد و افزود : راه اندازی خودروهای چند منظوره که علاوه بر یدک کش قابلیت پنچرگیری، تعویض، تنظیم موتور و کارواش در محل را دارند از دیگر برنامه های این انجمن است.

وی گفت : این خودروهای چند منظوره امدادی که قرار از از طریق واردات تامین شود با تسهیلات در اختیار امدادگران خودرو قرار خواهد گرفت.
حسینی خاطرنشان کرد : از این پس هموطنان می توانند از طریق ارسال مشخصات راننده و شماره پلاک خودرو امدادی به سامانه ۰۲۱۶۴۲۱ از اصالت امدادگر خود اطمینان حاصل کنند.

حسینی با بیان اینکه قرار است لباس رانندگان امداد خودرو متحدالشکل شود گفت: این لباس ها مجهز به سردوشی تخصصی است که امدادگر را از یدک کش متمایز می سازد.

وی افزود: امدادگران عضو این انجمن از ۳۰ آبان ماه با مراجعه به فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون ادواری گواهی مهارت دریافت کنندو امدادگرانی که موفق به کسب امتیاز لازم د این ازمون نشوند باید پس از سپری کردن دوره های اموزشی بار دیگر در ازمون شرکت کنند.

وی از عرضه کیت های نجات در اینده نزدیک به هموطنا خبرداد و گفت: در مرحله نخست ۲۰ هزار عدد ا زاین کیت ها بصورت رایگان بین مردم توزیع می شود، مردم با استفاده از این کیت های نجات می توانند با فشردن یک دکمه مکان خودروی خود را برای امدادگران مشخص کنند تا امدادگر خود را به محل خودروی معیوب برسانند.

حسینی گفت : از ۳۰ آبان ماه سامانه ثبت نام این کیت ها راه اندازی خواهد شدو نمایندگان انجمن در شهرستان ها آنها را به درب منزل به متقاضیان تحویل می دهند و تنها هزینه نصب از افراد اخذ می شود.

حسینی از امدادگر نماها و کسانی که از طریق تلفن مردم را مجبور به خرید کارت اشتراک امدادی می کنند انتقاد کرد و افزود: قرار است با این افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: اکیپ نظارتی ما به صورت فعال در کار امداد خودروهای زیرمجموعه انجمن نظارت خواهند کرد.
حسینی افزود: صدور فاکتورهای الکترونیکی برای مشتری از دیگر برنامه های انجمن است و به این ترتیب همه قیمت ها باید با تأیید اپراتور مرکزی انجمن در اختیار مشتری قرار گیرد تا زمینه سوءاستفاده مشتری از بین برود.

نظر شما