شناسهٔ خبر: 128862 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

پس از برجام هیچ اتفاقی نیفتاد

سردار زاهدیان.jpg رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه بعد از برجام تا امروز نیز هیچ اتفاق خاصی در موضوع رفع تحریم تجهیزات مورد نیاز ما نیفتاده و حتی شاهدیم که پس از برجام تولید و قاچاق موادمخدر در کشورهای تولیدکننده بیشتر شده است.

به گزارش«نماینده» سردار مسعود زاهدیان در حاشیه بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از کشفیات ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال تلاش همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدیم تا به امروز کشفیات مواد مخدر در سال جاری را به میزان ۱۳ درصد افزایش دهیم این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۳۲۲.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ۷۸ درصد کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی و جداره شرقی کشور به دست آمده است، تریاک را دارای بیشترین سهم در میان کشفیات مواد مخدر عنوان کرد.

* تکذیب مخدر زامبی در ایران

وی در خصوص ماده مخدر فلاکا یا زامبی و انتشار تصاویری این ماده مخدر در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی از وجود این ماده مخدر در کشور به دست نرسیده و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز مربوط به کشور آمریکاست.

زاهدیان اضافه کرد: این شگرد قاچاقچیان موادمخدر است که با خلق اسامی جدید به دنبال افزایش فروش خود در جامعه هستند.

* وجود ۶۰ هزار معتاد خیابانی در کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم درباره جمع‌آوری معتادان خیابانی از سطح کشور گفت: ما آمادگی داریم در صورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری این افراد، در کمتر از یک هفته تمامی نقاط آلوده کشور را از وجود معتادان خیابانی پاکسازی کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت موردنیاز برای شهر تهران ۱۲هزار نفر است و این در حالی است که آمارهای موجود حاکی از وجود ۵۵ تا ۶۰هزار معتاد خیابانی پرخطر در سراسر کشور است.

* حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باعث وخیم‌تر شدن اعتیاد می‌شود

زاهدیان درباره حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: در حال حاضر کشور ما در نقطه‌ای است که حذف مجازات اعدام باعث تجری مجرمان موادمخدر شده و به وخیم‌تر شدن اعتیاد در کشور خواهد انجامید.

وی گفت: ما نباید به فشار کشورهای دیگر که به‌دنبال توسعه آسیب‌های اجتماعی در کشورمان هستند، توجه کنیم.

* پس از برجام هیچ اتفاقی نیفتاد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در پایان در پاسخ به سؤال تسنیم در خصوص تجهیزات مورد نیاز پلیس و رفع تحریم این تجهیزات پس از برجام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در خط مقدم نبرد با قاچاقچیان موادمخدر هستیم ولی همواره شاهدیم که کشورهایی که امروز به واسطه رشادت‌های پلیس ایران از موهبت امنیت برخوردارند به بهانه تحریم، از ارائه تجهیزات موردنیاز در امر مبارزه با موادمخدر به کشورمان خودداری می‌کنند.

زاهدیان گفت: متأسفانه بعد از برجام تا امروز نیز هیچ اتفاق خاصی در موضوع رفع تحریم تجهیزات موردنیاز ما نیفتاده و حتی شاهدیم که پس از برجام تولید و قاچاق موادمخدر در کشورهای تولیدکننده بیشتر شده است.

نظر شما