شناسهٔ خبر: 128842 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

مشکل کسبه تهران چیست؟/ عضو شورای شهر پاسخ می دهد

محسن پیرهادی431 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۹ اعلام کرد بخشی از مشکلات کسبه به اخذ عوارض زیاد از سوی شهرداری مربوط می‌شود.

به گزارش «نماینده»، اخذ عوارض بیش از مصوبه شورای شهر، قسمتی از مشکلات کسبه تهران است که این مسئله در حضور رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران بررسی شد.
محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورا در جلسات بررسی مشکلات شهروندان تهرانی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت به بررسی مشکلات محله شکوفه شمالی واقع در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ پرداخت.
پیرهادی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای تجاری در خیابان احسانی و تراکم جمعیتی محله و عرض معبر گفت: حجم سفرهای دریافتی محله افزایش یافته و این مسئله منجر به گره های ترافیکی، معضلات اجتماعی و نارضایتی ساکنان این محدوده شده است.
پیرهادی ادامه داد: مدیریت شهری می بایست تمهیدات لازم را به منظور بهبود این وضعیت اتخاذ کند. همچنین با درنظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل، ایمنی لازم را نیز پیش بینی کند تا در صورت بروز حوادث و بحرانهای غیرمترقبه نظیر آتش سوزی، زلزله و ... بتوان بحران را در اسرع زمان ممکن کنترل کرد.
عضو هیات رئیسه شورای شهر ادامه داد: در سال گذشته نیز، بازدیدی از این محله داشتیم و یکی از موارد نارضایتی که از سوی کسبه مطرح شد و تاکنون نیز رفع نشده، مسئله عوارض صادره از سوی شهرداری است. پیرهادی ادامه داد: برخی از کسبه محله نسبت به عوارضی که به شهرداری پرداخت می کنند گلایه دارند. البته عوارضی که شهرداری از واحدهای مسکونی، تجاری و ... می گیرد باید طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران باشد.
پیرهادی گفت: عوارض واحدهای تجاری بر اساس راسته های تجاری موجود در شهر به صورت دقیق و پس از جلسات متعدد کارشناسی در کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران و پس از تصویب در صحن شورای شهر انجام می گیرد. لذا در برخی از راسته های تجاری همچون کسبه محله مذکور، نارضایتی هایی مشاهده شده و مراتب به شهرداری منطقه اعلام شد تا درخصوص موارد ابهامی، کارشناسان شهرسازی را با هماهنگی شورایاری جهت ارائه مشورت و رفع ابهامات به سرای محلات اعزام کنند تا با برگزاری جلسات مشترک ضمن پاسخگویی به سوالات کسبه، ابهامات وارده رفع شود.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته شورایاری و هیئت امنا را تسریع در اجرای عقب نشینی پاساژ توحید واقع در بلوار شکوفه، خیابان بدر عنوان نمود و بیان داشت، پاساژ توحید در طرح تعریض خیابان قرار گرفته که با عقب نشینی پاساژ مذکور قسمتی از مشکل ترافیکی این معبر بهبود می یابد. بخشی از املاک این واحد تجاری توسط شهرداری تملک گردیده است و با توجه به عدم تأمین نقدینگی، تاکنون تملک سایر واحدها در حال حاضر برای شهرداری مقدور نبوده و می بایست برنامه ریزی و پیش بینی بودجه لازم در سال آتی صورت پذیرد.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی پیش بینی و احداث کتابخانه در این محله را از دیگر خواسته های اهالی برشمرد، وی بیان داشت: کتابخانه از الزامات فرهنگی هر محله است و شهرداری می بایست در اسرع وقت پیگیری لازم جهت احداث کتابخانه را بعمل آورد.
پیرهادی، تسریع در بهره برداری از سالن ورزشی شهید کافی، اصلاح هندسی تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ورزش، پیش بینی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت مشارکت بخش خصوصی به منظور احداث پارکینک طبقاتی را با توجه به مشکلات ترافیکی محله از دیگر خواسته های شورایاری و هیئت امنای محله عنوان کرد.
پیرهادی درباره عملکرد کمیته نظارت برای رفع مشکلات شهروندان این محدوده از تهران گفت: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیات امنای محله اخذ شد و مکاتبات لازم جهت رفع مشکلات با شهردار تهران، معاونان او، سازمانها و ارگانهای ذیربط انجام شده و پیگیری موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.

نظر شما