شناسهٔ خبر: 128841 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

وحدت ملی به هیچ قیمتی نباید شکسته شود

لطف الله فروزنده/431 «عامل مهم قدرت ملی در داخل کشور، انسجام و وحدت ملی است» و این عامل مهم نباید به هیچ قیمتی شکسته شود .

هفته نامه «نماینده»؛ لطف‌الله فروزنده/* انتخابات همایشی از قدرت و اقتدار مردم است. مشارکت گسترده مردم در انتخابات، نشان می‌دهد همچنان به‌نظام اعتقاد دارند البته باید مراقب بود «این همایش و حرکت بزرگ مردم‌سالاری که از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تبدیل به دوقطبی نشود.» اگر دوقطبی صورت گیرد، طبیعتاً دشمن سوء‌استفاده و از این شکاف و اختلاف بهره‌برداری خواهد کرد؛ ازاین‌رو، به‌جای اینکه انتخابات مظهر قدرت شود و به‌عبارت دیگر قدرت ایران به رخ دشمن کشیده شود، در سطح بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای پیدا کنیم و در نهایت منجر به عامل وحدت و انسجام در داخل کشور شود، باعث شکاف خواهد شد و این شکاف و ایجاد دوقطبی، بسیار بد است.

همچنین باید به این نکته توجه داشت «عامل مهم قدرت ملی در داخل کشور، انسجام و وحدت ملی است» و این عامل مهم نباید به هیچ قیمتی شکسته شود ضمن اینکه مقام معظم رهبری همواره در ادوار گذشته براین موضوع تأکید می‌کردند و امروز نیز به‌عنوان دیده‌بان انقلاب اسلامی هوشمندانه از شکافی که احتمال داشت به‌وجود بیاید، جلوگیری کردند؛ به همین جهت جای شکر الهی دارد و باید صمیمانه از بیانات و فرمایشات اخیر معظم‌له تشکر کنیم.

تمامی نیروهای متدین هم باید فرمان مقام معظم رهبری را روی چشم بگذارند و بدانند با اینکه انتخابات صحنه رقابت است اما رقابت باید درون گفتمانی و برمبنای روش‌ها شکل گیرد، نه براساس اصول نظام، در حقیقت آنچه باید برآن تأکید کرد این است «انتخابات باید باعث نزدیکی مردم شود تا انسجام برای حرکت به سمت پیشرفت، افزایش یابد.»

با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در اردیبهشت سال آینده، باید به تبیین ۲ نکته پرداخت.

اولاً: هر فرد و جریانی که می‌خواهد وارد انتخابات شود، باید بداند نظام، نظام اسلامی است؛ بنابراین براساس ارزش‌های اسلامی مدیریت می‌شود. نظام، نظام ولایت است و همه باید بدانیم ذیل ولایت فقیه تعریف می‌شوید. نظام، نظام مردمی و هدف خدمت به مردم است. طبیعتاً نباید زودهنگام به صحنه انتخابات ورود پیدا کرد البته از هم‌اکنون می‌توان بحث‌های گفتمانی مطرح شود.

نکته دیگر که در همین بند باید به آن اشاره کرد، پیرامون فعالیت و مأموریت‌های دولت است. نگارنده تأکید می‌کند دولتمردان از شخص رئیس‌جمهور تا اعضای دیگر در کابینه باید اولویت خود را خدمت به مردم قرار دهند، نباید دولت را تبدیل به ستاد انتخاباتی کنند. این اقدام هم برای خود آنها(دولتمردان) و هم برای کشور، ضرر دارد. اما احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند از الزامات و معیارهای انتخابات سخن بگویند. به‌هرحال فرصت باقی است. نباید عجله کرد. اگر منطقی نگاه کنیم می‌توان از بهمن یا اسفندماه فضا را به‌سمت انتخابات سوق داد؛ بنابراین نباید هم‌اکنون فرصت‌سوزی کنیم چراکه حرکت‌های زودهنگام انتخاباتی برای کشور ضرر دارد.

ثانیاً: باید به ائتلاف و همگرایی اصول‌گرایان در انتخابات سال آینده تأکید کرد. معتقدم اصول‌گرایان باید به وحدت دست یابند. موفقیت آنها در صحنه به‌شرط «وحدت» قطعی است؛ بنابراین در صورت معرفی گزینه مناسب، بدون شک موفق خواهند شد چراکه جریان اعتدال از کارآمدی لازم برخوردار نیست و به وعده‌هایی که داده شد، عمل نکرده و از سوی دیگر مردم امروز با مشکلات و چالش‌های اقتصادی مثل بیکاری روبرو هستند و دولت در این زمینه هیچ طرح و برنامه‌ای ندارد، به همین جهت اگر جریان اصول‌گرا با گزینه مناسب و برنامه مشخص وارد صحنه رقابت شود، مردم هوشمندانه عمل خواهند کرد. مردم دنبال گزینه‌ای خواهند بود که مشکلات را حل و به دنبال کار و خدمت باشد؛ برای مردم خط و خطوط‌ها خیلی مهم نیست.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم به‌عنوان تشکل اصول‌گرا و ارزشی، وفادار به روحانیت بوده اما کدام روحانیت؟ روحانیتی که در خط ولایت حرکت کند؛ بنابراین جمعیت ایثارگران به روحانیت انقلابی اعتقاد داشته و دارد.

آنچه برای جمعیت ایثارگران مهم است و آن را دنبال می‌کند، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که به نظر ما در کلام و سیره مقام معظم رهبری بیان می‌شود. البته در فضای سیاسی- انتخاباتی به وحدت نیروهای انقلاب هم می‌اندیشیم و در عین حال ظرفیت، نگاه و دیدگاه‌های خود را هم بیان می‌کنیم چون براین باوریم که باید در همه صحنه‌ها، نگاه انقلابی حاکم باشد و جبهه مؤمن انقلاب نیز نسبت به وضع موجود، منتقد باشند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

نظر شما