شناسهٔ خبر: 128829 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: سراج

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور خبر داد:

پیگیری شکایات مالباختگان امدادخودروهای ساختگی از طریق انجمن صنفی/فروشندگان تقلبی کارت اشتراک زیر ذره‌بین قانون

مدیر ایران خودرو رئیس انجمن صنفی امدادخودروهای کشور با اعلام خبر دستگیری فروشندگان فرصت‌طلب و فاقد مجوز که به شکل غیرقانونی اقدام به ارائه و فروش کارت اشتراک امداد خودرو به دارندگان خودروها می‌کردند، گفت: مالباختگانی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است می‌توانند شکایات خود را از طریق انجمن صنفی پیگیری کنند.

 به گزارش «نماینده»،   سید مهدی حسینی رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور، اظهار کرد: موسسات و شرکتهایی به شکل غیرقانونی و بدون داشتن مجوز قانونی، اقدام به فروش و ارائه کارت اشتراک امداد خودرو به دارندگان خودروها می‌کنند و تاکنون چندین پرونده در این رابطه در قوه قضاییه تشکیل شده است.

وی درباره پرونده دستگیر شدگان عوامل کلاهبردار در اواخر سال ۹۴ گفت: شکایات متعددی به تعزیرات و اتحادیه ها و انجمن صنفی در مورد این افراد کلاهبردار و حضور آنها در جاده‌ها مطرح شده است.

دستگیری فروشندگان غیرقانونی و فاقد مجوز کارت اشتراک امداد خودرو در خراسان رضوی

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور، از تعدد و افزایش شکایات درباره فروش  تقلبی کارتهای اشتراک امداد خودرویی به این انجمن خبر داد و تصریح کرد: به عنوان مثال در شهر مشهد، در طرحی به نام «طرح سامان» با فروش هر کارت به مبلغ ۱۵۹ هزار تومان و در طرح جعلی دیگری به نام «تابان» با فروش هر کارت اشتراک به مبلغ ۹۹ هزار تومان مبالغ میلیونی از مردم کلاهبرداری می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: روزانه در سراسر کشور به تعداد افرادی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده است اضافه می‌شود.

حسینی در همین رابطه افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که این شرکتها به اشکال غیرقانونی در این رابطه فعالیت و اقدام به انجام کار غیرقانونی و متقلبانه و تحصیل مال نامشروع کرده‌اند که پرونده این افراد جهت پیگیری و سیر مراحل قضایی در مراجع قضایی ثبت و در حال پیگیری است.

به دام افتادن فرصت‌طلبان امدادگرنمایی که فاکتورهای ۳ میلیونی از صاحبان خودروها اخذ می‌کردند

این مقام مسئول در انجمن صنفی امدادخوروهای کشور، همچنین به دستگیری باند کلاهبرداری که به نام امدادخودروها در تهران فعالیت می‌کرد، خبر داد و اذعان داشت: افرادی شیاد به بهانه امداد و رفع عیوب خودروهایی که در راه مانده بودند ضمن طرح ایرادات کذب در مورد خودرو معیوب، این خودروها را به تعمیرگاههای مورد نظرشان منتقل و با بهانه‌تراشی، طرح مسائل واهی، بدون انجام هیچ گونه تعمیراتی بر روی خودرو مورد نظر، پس از اتلاف وقت چند روزه صاحبان خودرو، با ارائه فاکتورهایی مبنی بر تعمیر خودروهایشان، مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می‌کردند.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور، افزود: این کلاهبرداران با دستور قضایی ناحیه ۲ و همکاری پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند، اما متاسفانه ۲ نفر از عوامل اصلی این باند با نام های «م. الف»   و  «ر- ل» متواری هستند، این درحالیست که این افراد، دارای بیش از ۱۱۰  نفر شاکی هستند.

وی افزود: این باند خودروهای معیوب  را که عمدتا رانندگانشان را خانمها تشکیل می‌دادند، به تعمیرگاههایی هدفمند (حوالی خیابان طرشت و ستارخان) انتقال داده و از آنها مبالغی حدود ۲ تا ۳ میلیون و حتی بالاتر به بهانه  تعمیرات ساختگی و دروغین دریافت می‌کردند.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور یادآور شد: از مجموع حدود  ۳۰۰ شرکتی امداد خودروی که در ثبت شرکتی شده‌اند تنها حدود ۵۰ شرکت دارای مجوز قانونی هستند.

راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به منظور ثبت و پیگیری شکایات

وی همچنین خبر از راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی امداد خودرویی از نیمه دوم شهریور سال جاری توسط انجمن صنفی امداد خودروهای سراسر کشور خبر داد و گفت: به علت کثرت شکایات واصله مردم از این امدادگرنماها، این سامانه در انجمن صنفی امدادخودروهای کشور راه‌اندازی شده است.

حسینی افزود: امدادگرانی که دارای مجوز با مدارک هستند، می‌توانند در این سامانه جهت ارائه استعلام ثبت‌نام کنند.

شاکیان از امدادخودروهای ساختگی و دروغین شکایاتشان را از طریق انجمن پیگیری کنند

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای کشور، تاکید کرد: افرادی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده و خواهان مطرح کردن شکایات خود هستند می‌توانند شکایات خود کتبا با درج نام و نام خانوادگی، تلفن همراه و ثابت همراه با کد، به آدرس پستی تهران- صندوق پستی ۱۶۱۶ - ۱۳۱۴۵ دبیرخانه انجمن صنفی ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در مواردی چون پیشنهاد فروش کارت اشتراک تقلبی و یا ارائه تعمیرات دروغین به آنان و همچنین به منظور طرح شکایات و سؤالات و ابهامات خود، همه روزه یه غیر از روزهای تعطیل، در ساعات اداری ۹ الی ۱۶ با شماره تلفن ۶۶۶۸۸۲۵۰  - ۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما