شناسهٔ خبر: 128714 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مصباحی مقدم خبر داد:

تشکیل شورای اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت برای انتخابات شوراها

مصباحی مقدم/43 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل شورای اصولگرایان با محوریت تشکل متبوع خود برای انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

به گزارش «نماینده» ، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه) در دفتر مرکزی این تشکیل روحانی - سیاسی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به بنیه دفاعی کشور اظهار کرد: ضرورت و تقویت بنیه دفاعی کشور سیاستی است که امروز مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دستهای خالی و بدون حمایت بیگانگان چه از طرف شرق و چه غرب جنگیدند و دفاع جانانه‌ای داشتند و با ایثار و از خودگذشتگی اجازه دادن یک وجب از خاک وطن را به دشمنان ندادند. در آن دوران ما دچار کمبود سلاح بودند این جوانان قدرت نظامی ما را تقویت کردند و با سرافرازی جنگ را به پایان بردیم.

مصباحی مقدم تصریح کرد: قرآن کریم نیز بر لزوم مقابله با دشمنان و تجهیز نیرو و امکانات تاکید دارد. برخی اینگونه سخن می‌گویند که دوران فعلی دورانی است که نباید بنیه دفاعی خود را تقویت کرد و باید به مسائل اقتصادی و علمی پرداخت که این سخن هرگز با دیدگاه امام، رهبری و راهبرد اسلام سازگار نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه شرایط تولیدات نظامی و تسلیحاتی ما به گونه‌ای است که هزینه‌ای برای کشور ندارد گفت: ما از ظرفیت داخلی خود استفاده می‌کنیم و نباید در باره بنیه دفاعی کشور مناقشه‌ای صورت گیرد.

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عنوان جامعه روحانیت مبارز تغییری نکرده است و این عنوان قبل از انقلاب انتخاب شده افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی می‌گفتند قبل از انقلاب عنوان روحانیت مبارز برای مبارزه با رژیم شاه انتخاب شده و محفوظ خواهد ماند چرا که ما در حال حاضر با همه عوامل مزاحم نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه می‌کنیم.

وی به پیوستن ۶ عضو جدید به جامعه روحانیت مبارز اشاره کرد و گفت: افرادی که به تشکل سیاسی روحانی پیوستند بعد از احراز وصف مبارز در شخصیت آنها بود لذا افرادی که سخنانی را در این زمینه مطرح  کرده بودند از سوی دبیرکل به آنها پاسخ داده شده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه شب گذشته گزارشی از سفر رئیس جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیویورک و همچنین نامه احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری گزارشاتی ارائه شد.

مصباحی‌مقدم موضع جامعه روحانیت مبارز از نامه احمدی‌نژاد را مثبت عنوان کرد و گفت: نامه روز گذشته آقای احمدی‌نژاد تاکیدی بر عدم ورود ایشان به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی افزود: همچنین در جلسه شب گذشته کمیته انتخابات جامعه روحانیت گزارشی از دیدارهای انتخابی خودبا فعالان و احزاب اصولگرا  را به شورای مرکزی ارائه کرد و درباره تصمیمات گرفته شده بحث و تصمیم‌گیری شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنان خود از ورود جامعه روحانیت مبارز به انتخابات شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این امر به دلیل تقاضای احزاب بود از این رو شورای متشکل از همه گروههای اصولگرا و با حضور شخصیت‌های برجسته و تعدادی از بانوان اصولگرا تشکیل شد.

وی تاکید کرد: ما انتخابات شورای شهر تهران را دنبال می‌کنیم و در عین حال به شوراهای استانی نیز کمک خواهیم کرد اما مستقیم در آن دخالت نمی‌کنیم.

مصباحی مقدم تصریح کرد: قرار است شورایی از مجموعه فعالان سیاسی - حزبی تشکیل شود تا فرآیند بررسی انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را در این شورا انجام دهند.

مصباحی مقدم همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: جامعه روحانیت مبارز بنا دارد در آستانه این ایام بیانیه‌ای را صادر کند و به همه مداحان و مبلغان بر لزوم جلوگیری از پرهیز رواج خرافات در این ماه تاکید کند.

وی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به انصراف آقای احمدی‌نژاد جامعه روحانیت به جبهه پایداری نزدیک خواهد شد یا نه گفت: تصور نمی‌کنم این موضوع اثری بر روی ارتباط ما با این تشکل سیاسی اصولگرا بگذارد زیرا جبهه پایداری را مستقل از احمدی‌نژاد می‌دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی درباره سازوکار اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با استفاده از رایزنی‌ها با احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا سعی می‌کنیم نظرات آنها را بگیریم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا سازوکار اصولگرایان در انتخابات شورای شهر همچون شورای همگراریی اصولگرایان در انتخابات مجلس است گفت: احتمالا این مدل به گونه‌ای دیگر خواهد بود و باید ببینیم این جمعی که دعوت می‌کنیم چه سازوکاری را در نظر خواهد گرفت. اما اینکه سازوکارمان دقیقا عین شورای ائتلاف باشد چنین چیزی امکان ندارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری درباره عملکرد دولت در برخورد با صاحبان فیشهای نجومی گفت: جامعه روحانیت در مجموع عملکرد مجلس، دولت و دیوان محاسبات را مورد بررسی قرار داده و تاکید ما بر این است که به سرعت در مسئله فیشهای نجومی عمل و اصلاح قانون حقوق‌بگیران صورت پذیرد چرا که دولت باید احساس تبعیض بین کارکنان خود را از بین ببرد و تفاوت حقوقها باید متناسب با زحمات و خدمات افراد باشد البته پایه‌های تحصیلاتی و تجربه نیز نقش مهمی را در این امر ایفا می‌کند و معتقدیم تفاوت سقف و کف حقوق باید همانی باشد که در قانون خدمات اداری تصویب شده بود.

مصباحی مقدم تاکید کرد: متاسفانه دولت تاکنون اقدام رضایتبخشی در برخورد با صاحبان فیشهای حقوقی انجام نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون FATF اشاره کرد و گفت: دو قانون در مجلس گذشته تصویب شد اول پولشویی و دوم مبارزه با تامین مالی تروریسم بود. ؛ پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم که در آن در نظر گرفته شده بود سازوکار روشنی در این زمینه طراحی شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جامعه روحانیت مبارز تصمیمی برای حمایت از روحانی در انتخابات ۹۶ گرفته است یا خیر، گفت: رسیدن به کاندیدای اصولگرا در دستور کار جامعه روحانیت است اما در این زمینه به تصمیم‌گیری نرسیدیم اما امیدواریم با توافقات کلی به آن برسیم.

مصباحی‌مقدم همچنین درباره احتمال کاندیداتوری سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی گفت: ما هنوز نیست به مصادیق ریاست جمهوری و شوراها نکرده‌ایم و بنده یقینا و یا اثباتا صحبتی در این زمینه ندارم البته ما به جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته‌ایم که گزینه‌های خود را به ما معرفی کنند اما هنوز پیشنهادی در این زمینه از سوی آنها نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره شاخصهای اصولگرایی در انتخابات ۹۶ گفت: ما همچون دوره‌های گذشته به شاخص‌هایی همچون اسلام، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه، تاکید داریم و معتقدیم که اصول غیر قابل تخفیف است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: ما طبق سند اصولگرایی ۱۲ شاخص ایجابی و ۱۲ شاخص سلبی داریم و بر مبنای آن شاخص‌ها کاندیدای خود را بررسی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: وحدت در بین اصولگرایان شدنی است و اختلافاتی که بعضا بین آنها ایجاد می‌شود جزئی و سلیقه‌ای است. راهکار حل این اختلافات جزیی نیز داشتن جلسه مشترک و بیشترین اختلافات ما هم تطبیق این شاخص‌ها بر روی مصادیق است از دو سوم این شاخص‌ها درباره کاندیدایی در شورای اصولگرایان رای نیاورند داوری جامعه روحانیت ورود کرده و این مشکل را حل می‌کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا جبهه پیروان خط امام و رهبری و حزب موتلفه اسلامی مواضع انتخاباتی خود را اعلام کردند موضع جامعه روحانیت چیست، گفت: جبهه پیروان و حزب موتلفه اعلام کردند که محوریت جامعه روحانیت را در مباحث خود دنبال می‌کنند. این بحث کاملا قدیمی است اما بنای ما این است که در انتخابات به صورت حزبی وارد نشویم چرا که جامعه روحانیت پیش از انقلاب و با اشاره به امام بنیان گذاشته شده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان برنامه‌ای برای همایش مشترک دارند یا خیر گفت: هنوز تصمیمی درباره همایش سراسری اصولگرایان گرفته نشده اما هر زمانی که هیئت رئیسه ائتلاف اصولگرایان تشکیل شود قطعا این کار را انجام خواهیم داد.

وی همچنین در مورد همکاری جامعه روحانیت مبارز با جامعه مدرسین گفت: در صورت موافقت جامعه مدرسین  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با آنها همکاری می‌کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اهمیت داشتن انتخهابات شورای شهر گفت: این انتخابات از آن جهت برای ما اهمیت دارد که انتخاب شهردار بر عهده این پارلمان بزرگ شهری است و با توجه به اهمیت شهر تهران که پایتخت ملی کشور است این اهمیت بیشتر می‌شود.

مصباحی‌مقدم همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد در انتخابات شورای شهر حضور پیدا خواهد کرد، گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم.

نظر شما