شناسهٔ خبر: 128675 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

به دروغ از قول من می‌نویسند در «افق نو ۹۵» رپرها حضور دارند!

طالب زاده 43 طالب زاده ضمن تکذیب مطلب منتشر شده از سوی او در یکی از روزنامه‌ها، زمان برگزاری جشنواره «افق نو» را بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش «نماینده» نادر طالب زاده دبیر جشنواره "افق نو" گفت: چند روز پیش یکی از روزنامه ها با من تماس گرفت و در رابطه با حضور یک خواننده در جشنواره "افق نو۹۵" از من سوال پرسید و مطلب را به نقل از من اینگونه منعکس کرد که قرار است "رپرها" در جشنواره "افق نو۹۵" روی صحنه بروند!، در حالی که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

طالب زاده ادامه داد: این قبیل افراد اصلا نمی دانند "افق نو"چه هست که اینگونه اخبار دروغ را منعکس می کنند.

وی ادامه داد: میهمانان اصلی جشنواره "افق نو" را همیشه هنرمندان تشکیل می دهند. در دوره گذشته هم شاهد حضور تعدادی از خواننده ها و شاعران حوزه مقاومت بودیم.

دبیر جشنواره "افق نو" افزود: در جشنواره امسال نیز برای سخنرانی، از یک خواننده حوزه مقاومت که حامی حقوق بشر است دعوت کرده ایم که هنوز قبول نکرده است و مشخص نیست که این فرد حضور پیدا کند یا خیر و این مطلب تنها در حد صحبت کردن بوده است.

دبیر جشنواره "افق نو" در خصوص هدف این جشنواره تصریح کرد: ما اصلا در پی هنرنمایی هنرمندان در این جشنواره نیستیم که به فرض خواننده ای بیاید و برای ما بخواند، بلکه ما سعی داریم در جشنواره "افق نو" حقایقی را درباره آمریکا و تزلزل این کشور مطرح کنیم.

طالب زاده در ادامه صحبت های خود توضیح داد: من به طور کامل مطلب منتشر شده در روزنامه مربوطه را تکذیب می کنم و به جرات میگویم که دروغ نوشته اند.

وی همچنین افزود: ما سعی داریم در جشنواره "افق نو" تمامی افرادی که درباره موضوع حقوق بشر فعالیت داشته اند را گرد یکدیگر جمع کنیم، به ویژه شاعران و هنرمندانی که در این حوزه آثاری دارند. چرا که تاکنون چنین گردهمایی در هیچ کشوری برگزار نشده است و این  اتفاق مهمی است.اما متاسفانه بعضی ها در این میان به دنبال دعواهای سیاسی خود هستند و می خواهند با خبرهای دروغ به اهداف خود برسند و این اصلا درست نیست.

دبیر جشنواره "افق نو" با اشاره به موضوعاتی که در این جشنواره مورد بحث قرار می گیرد،‌ گفت: موضوعات مربوط به جنگ نرم و مباحثی که به این حوزه مربوط می شود را درصدد هستیم تا بتوانیم با حضور ۵۰ متفکر بررسی کنیم اما در این راستا حامی پیدا نمی کنیم و کسی از  ما حمایت لازم را نمی کند.و به صورت تکه تکه از جاهای مختلف به ما کمک های می شود که این کم است.

وی اظهار کرد: جشنواره "افق نو۹۵" در ۵ روز نخست در مشهد برگزار می شود و دلیل اینکه این جشنواره در مشهد برگزار می شود این است که حضرت امام رضا (ع) خودشان مبنای گفت و گوی حقیقت جویی داشته اند و همیشه همه و از ادیان های مختلف از راهای دور برای سوال خدمت ایشان می رسیدند، به همین خاطر ۵ روز ابتدایی را در مشهد مقدس برگزار می کنیم که در آنجا بحث گفت و گوی ادیان را هم داریم.

طالب زاده ادامه داد: در این جشنواره سعی داریم برای میهمانان خارجی و داخلی به فلسفه زندگی "امام رضا(ع)" و حقیقت جویی ایشان بپردازیم و اینکه حقیقت توحید چه بوده است.

وی تصریح کرد: جشنواره "افق نو" در ۵ روز دوم در تهران برگزار می شود و سپس برای حدود ۲ یا ۳ روز در شهرستان های مختلف حضور خواهیم داشت تا بحث های رسانه ای در مورد این جشنواره نیز مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر جشنواره "افق نو" خاطرنشان کرد: با تغییر اندکی در زمان برگزاری جشنواره "افق نو" برپایی این رویداد فرهنگی وهنری را به بهمن ماه انتقال دادیم که امیدواریم در این راستا اتفاق های خوبی رخ بدهد.

نظر شما