شناسهٔ خبر: 128662 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد

توافق FATF و نقش فریدون در انتصاب مدیرعامل سابق بانک ملت محور سؤالات از طیب‌نیا

طیب نیا// عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سؤال از وزیر اقتصاد در مجلس گفت: توافق FATF و نقش فریدون در انتصاب مدیرعامل سابق بانک ملت و همچنین فسادهای این بانک محور سؤالات از طیب‌نیا است.

به گزارش «نماینده» جواد کریمی قدوسی، در رابطه با سؤال خود از وزیر اقتصاد که قرار است فردا سه‌شنبه ۶ مهر در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شود، اظهار داشت: سؤالات در دو محور مطرح خواهد شد که وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد، نقش حسین فریدون در انتصابات بانک ملت و فسادهای بزرگ اتفاق افتاده چیست؟

وی ادامه داد: فسادهای چند هزار میلیاردی که در فضای بانک ملت و شعب آن در امارات به وجود آمد، باید توضیح دهند و اینکه حسین فریدون چه نقشی در تعیین و انتصاب مدیرعامل قبلی این بانک داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع دیگر سؤال از وزیر اقتصاد را مربوط به قرارداد FATF دانست و افزود: چرا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از دستور و خواسته دادستانی کل کشور و شورای عالی امنیت ملی تمکین نکرده و اصرار بر اجرای این توافق داشته‌اند. 

این نماینده مجلس، تأکید کرد: بارها این دو نهاد از مسئولان خواسته‌اند که توافق با FATF متوقف شود، اما در این رابطه بانک مرکزی جواب داد که دیر شده است با این حال وزارت اقتصاد در این رابطه پاسخ نداد.

کریمی قدوسی یادآور شد: سؤالات از وزیر اقتصاد چندین بار در مجلس مطرح شده، اما متأسفانه وزیر به مجلس نیامد و مهلت خواست که امیدواریم این بار توضیحات شفافی در این رابطه ارائه کند. 

نظر شما