شناسهٔ خبر: 128659 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پورابراهیمی داورانی:

خرید کالای خارجی با کارت‌های اعتباری خیانت به تولید است

پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خرید کالاهای خارجی با کارت های اعتباری خرید کالا را خیانت به تولید ملی دانست و گفت:برای خروج از رکود باید کمی تورم و افزایش قیمت را تحمل کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی داورانی، با اشاره به ارایه کارت های اعتباری خرید کالا، گفت:با این کارت ها تسهیل تامین مالی خوبی در جامعه رخ داده است.

ضرورت کاهش نرخ تامین مالی درکشور/ ایجاد تحرک در بازار با ارایه کارت های اعتباری

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه توزیع کارت های اعتباری خرید کالا رویکرد خروج از رکود را مدیریت می کند،افزود:با ارایه این کارت ها تحرکی را در بازار شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه درحوزه تامین مالی چه از طریق کارت و یا وام تا زمانی که نرخ تامین مالی درکل کشور کاهش پیدا نکند با تغییر روش ها کاهش سود ایجاد نمی شود،تصریح کرد:با تغییر روش های تامین مالی تغییری دراصل موضوع رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه باید هزینه های تامین مالی کاهش یابد تا نرخ سود نیز روندی کاهشی به خود بگیرد،گفت: با ارایه کارت های اعتباری خرید کالا افزایش قیمت تا حدودی طبیعی است.

تحریک تقاضا رشد قیمت ها را در پی دارد

وی ادامه داد: تحریک تقاضا در شرایط رکودی معمولا یک اثر کوتاه مدت ناشی از افزایش تقاضا و رشد قیمت ها را درجامعه خواهد داشت؛اما اگر با افزایش میزان عرضه کالا همراه شود تا حدودی نرخ ها کنترل خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی افزود:ممکن است که درکوتاه مدت عرضه نتواند متناسب با تقاضا خود را متعادل کرده و به این ترتیب اثر ناشی از تعارض قیمت وجود خواهد داشت.

برای خروج از رکود تزریق کمی تورم ضروری است

وی با بیان اینکه در تمام دنیا برای خروج از رکود تزریق کمی تورم امری حتمی است،گفت: باید افزایش قیمت را تحمل کرد تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به عرضه کالای خارجی در طرح ارایه کارت های اعتباری خرید کالا، گفت:در شرایطی که اقتصاد کشور ما دچار چالش جدی رکود شده باید اولویت دولت سیاست های خروج از رکود با توجه به درون باشد و بنده با موضوع خرید کالای غیرایرانی توسط این کارت های اعتباری صد درصد مخالفم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه ارایه کارت های اعتباری خرید کالا اگر سیاست انبساطی برای ترویج و تبلیغ کالای خارجی در بازار اتخاذ کنیم،خیانت به نظام است.

نظر شما