شناسهٔ خبر: 128638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غوغاسالاری ریاض و مزدوران آن علیه ایران؛جنایتکاران جنگی مدعی شدند

آل سعود.jpg دولت مستعفی یمن در حالی از تصمیم برای شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل به اتهامات واهی سخن می‎گوید که خود متهم به حمایت تمام قد از ارتکاب جنایت های جنگی علیه مردم بی دفاع یمن است.

به گزارش «نماینده»؛ «عبدالملک المخلافی» وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن اخیرا در گفتگو با رویترز اعلام کرده است که این دولت قصد دارد علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند. وی مدعی شده است: «نمی توان این موضوع را پنهان کرد که قاچاق سلاح از ایران به یمن همچنان ادامه دارد، برخی از این سلاح ها در مرزهای یمن و عربستان یافت شده و سلاح های مشهور ایرانی هستند».

اظهارات المخلافی در حالی مطرح می شود عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی تجاوز گسترده ای را به مناطق مختلف یمن آغاز کرده است. این حملات از ششم فروردین سال ۹۴ تاکنون آغاز شده است و سعودی ها در این حملات از سلاح های مرگبار و ممنوعه علیه شهروندان بیگناه یمن استفاده کرده اند؛ سلاح هایی همچون بمب خوشه ای و فسفری که نهادهای حقوق بشر بارها نسبت به استفاده از آنها هشدار داده اند.

البته پر واضح است که دولت مستعفی و فراری یمن تنها یک بازیچه در دستان رژیم سعودی بوده و از خود هیچ اختیاری برای اتخاذ تصمیمات مهم ندارد. دولت مستعفی یمن که ریاست آن را «عبد ربه منصور هادی» را بر عهده دارد، با تصمیم ریاض بر سر میز مذاکره با یمنی‌ها می نشیند و با دستور آن نیز مذاکرات را ترک می کند. بنابراین، بدیهی است که این دولت فراری در زمینی بازی کند که دستور آن از ریاض صادر شده باشد.

اظهارات فرافکنانه المخلافی علیه ایران در حالی است که چندی پیش عربستان سعودی با ارائه نامه‌ای به شورای امنیت، مدعی شد که ایران قطعنامه ۲۲۱۶ درخصوص یمن را نقض کرده است. «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، این نامه را به رئیس شورای امنیت تحویل داده است. سعودیها در این نامه مدعی شده اند که ایران سلاح و مهمات در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد.

اینگونه که به نظر می رسد عربستان سعودی قصد دارد به بهانه‌های واهی پرونده ای را علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح و تهران را محکوم به حمایت تسلیحاتی از مبارزان یمنی کند. سعودیها به دنبال تسویه حساب سیاسی با جمهوری اسلامی ایران هستند و خود، به خوبی می دانند که تهران تاکنون هیچگونه حمایت تسلیحاتی از یمنی‌ها به عمل نیاورده استپرواضح است که سعودیها به دنبال تسویه حساب سیاسی با جمهوری اسلامی ایران هستند و خود، به خوبی می دانند که تهران تاکنون هیچگونه حمایت تسلیحاتی از یمنی‌ها به عمل نیاورده است. شکست های متعدد خاندان سعودی در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و یمن موجب شده تا مقامات ریاض از هر فرصتی برای انتقام جویی از ایران ـ به عنوان اصلی ترین مانع در برابر سیاست های توسعه طلبانه آنها ـ استفاده کنند.

مقامات سعودی مدت‌هاست که به دنبال گسترش نفوذ ایران در کشورهای منطقه آشفته شده اند. این رژیم سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین مانع برای تحقق سیاست‌های تجزیه طلبانه، جنگ طلبانه و توسعه طلبانه خود در منطقه قلمداد می کند. درست به همین دلیل است که در مناسبت‌های مختلف بی‌پروا بر جمهوری اسلامی ایران می‌تازند و اتهامات واهی را که مورد قبول هیچ عقل سلیمی نیست، علیه آن مطرح می سازند.

برچسب‌ها:

نظر شما