شناسهٔ خبر: 128631 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سالک

عربستان سعودی با حذف اطلاعات جان‌باختگان منا قصد پاک‌کردن صورت مسأله را دارد

سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است راه مقابله با اقدامات عربستان برای فراموش شدن فاجعه منا این است که کشورهای ذینفع را آگاهی وسیع دهیم و با خود همراه کنیم تا علیه حاکمیت سعودی برخیزند.

به گزارش «نماینده» احمد سالک در واکنش به حذف اطلاعات جان‌باختگان منا از سایت وزارت بهداشت عربستان گفت: عربستان شجره ملعونه است و آل سعود سیاست های آل صهیون را پیگیری می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر نگوییم عامل اصلی کشتار جان‌باختگان فاجعه منا آل سعود است اما به وضوح می تواند گفت تلاش می کند صورت مسأله را پاک کرده و اسناد و مدارک آن را حذف کند.

وی ادامه داد: لیست جان باختگان در اختیاری بسیاری از کشورها قرار دارد لذا عربستان سعودی نمی تواند با این اقدامات اسناد را از بین ببرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راه مقابله با اقدامات عربستان برای فراموش شدن فاجعه منا این است که کشورهای ذینفع را آگاهی وسیع دهیم و با خود همراه کنیم تا علیه حاکمیت سعودی برخیزند و بدون حضور و هماهنگی کشورهای مسلمان ادامه پیگیری بسیار سخت است.

به گزارش خانه ملت، پس از گذشت یک سال از فاجعه منا و کشته شدن ۷۴۷۷ زائر، دولت عربستان تمام اطلاعات مربوط به جان‌باختگان آن فاجعه را که در وب‌سایت وزارت بهداشت این کشور قرار داشت، از دسترس خارج کرده است.

نظر شما