شناسهٔ خبر: 128630 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحت پیشه خبر داد:

برگزاری اولین نشست بررسی تحقیق و تفحص از دفتر حقوقی ریاست جمهوری/ احکامی که آمریکا علیه ایران صادر کرده ۱۰ برابر اقدامات حقوقی تهران علیه واشنگتن است

فلاحت پیشه.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحقیق و تفحص از دفتر حقوقی ریاست جمهوری با این فرضیه که داده ها و ستانده های ایران و آمریکا یکسان نیست شکل گرفته است و باید تکلیف اختلاف این دو کشور در زمینه اموال غیر منقول مشخص شود.

به گزارش «نماینده» حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه امروز یکشنبه ۴ مهرماه اولین جلسه بررسی تحقیق و تفحص از دفتر معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار می شود، اظهار داشت:  در این تحقیق و تفحص چاک راه های حقوقی بین ایران و آمریکا بررسی می شود و میزان داده ها و ستانده ها با هم مقایسه می شود، از نگاه ما وزن داده ها و ستانده ها با هم همخوانی ندارد و لازم می دانیم در این باره توضیحی داده شود.

در فضای حل اختلافات بین تهران و واشنگتن هستیم

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ایران و آمریکا در شرایط رفع اختلافات هستند و در این زمینه می توان بخشی از اختلاف های در خصوص اموال غیر منقول را در قابل مذاکره در مناسبات دو کشور رفع کنیم.

 عدم همخوانی داده ها و ستانده ها بین ایران و آمریکا

وی تاکید کرد: در حال حاضر این سوال وجود دارد که چرا داده های ما به هیچ وجه با ستانده های ما در مقابل آمریکا همخوانی ندارد و این مسئله در عملکرد دفتر حقوقی ریاست جمهوری مشهود است.

معضل اختلاف اموال غیر منقول باید رفع شود

این نماینده در ادامه توضیح داد: به اعتقاد من دولت جمهوری اسلامی ایران باید در قالب مذاکرات دو جانبه یا سفارتخانه های حافظ منافع و یا حقوقی معضل را حل کند. با توجه به مقایسه روابط اقتصادی و میانگین صرفه اقتصادی، مصادره و استفاده از اموال غیر منقول، در حال حاضر آمریکا از ایران سود می برد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ۱۵ نفر از نمایندگان خواهان تحقیق و تفحص از دفتر معاونت حقوقی ریاست جمهوری هستند، افزود: زمان مناسبات ایران و آمریکا نظامی بود، بعد از آن این مناسبات سیاسی شد و در زمان تحریم به اقتصادی تغییر کرد و اکنون فضا کاملا حقوقی است و باید بررسی شود در شرایط جدید ما تا چه اندازه آمادگی داریم از این فرصت ها استفاده کنیم.

اقدامات آمریکا علیه ایران ۱۰ برابر بیشتر از ماست

وی گفت: در حال حاضر احکامی که آمریکا علیه ایران گرفته است ۱۰ برابر احکامی است که ما علیه واشنگتن از مجامع بین المللی دریافت کرده ایم. هر کارشناس منصف و بی طرفی می داند که آمریکا ظلم بیشتری به ملت ایران وارد کرده است.

باید مشخص شود  کارمندان دفتر حقوقی ریاست جمهوری برای چه اقداماتی حقوق دریافت می‌کنند

این نماینده با بیان اینکه دفتر حقوقی ریاست جمهوری نتوانسته است رفتاری متناسب با اقدامات آمریکا علیه ایران داشته باشد، اظهار داشت: فرضیه این تحقیق و تفحص همین مسئله است و باید بررسی کنیم چرا توان لازم وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره که مجامع بین المللی به نفع آمریکا رای صادر می کنند، گفت: اگر این گونه است چرا وارد پروسه شکایت به مجامع بین المللی می شویم، چرا در موضوع ایرباس برای ۶۰ میلیون دلار در برابر۲۹۰ شهید توافق می کنیم در حالی که یک آمریکایی بیش از یک میلیارد دلار علیه ایران حکم دریافت می کند، باید مشخص شود اگر مجامع بین المللی مخالف ایران هستند چرا دفتر حقوقی ریاست جمهوری به کارمندانش حقوق می دهد و این حقوق برای چه فعالیتی است؟

نظر شما