شناسهٔ خبر: 128603 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تذکر یک نماینده درباره نقض آیین‌نامه مجلس و پاسخ معنادار لاریجانی

مجلس.jpg نماینده مردم تبریز در مجلس نسبت به دستور قرار گرفتن دو طرح و یک لایحه برخلاف آیین نامه دخالی مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از آنکه گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز با ارائه تذکر آین نامه به استناد ماده ۱۴۸ آیین نامه داخلی گفت: بر اساس این ماده ۱۰ روز برای بررسی این دستور برای نمایندگان مهلت وجود دارد که پیشنهادات خود را ارائه دهند، اما در حالی که هنوز این مهلت تمام نشده این طرح در دستور جلسه امروز قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی و نیز لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان هم که در دستور امروز آمده، اخیرا گزارش آنها چاپ شده و فرصت ۱۰ روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادات باقی است و پیشنهاداتی هم وجود دارد.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: لذا نباید این سه مورد در دستور امروز قرار می گرفت و تقاضا داریم از دستور خارج شود.

پس از تذکر این نماینده، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکر وارد است، اظهار داشت: چون دستور کافی وجود نداشت و فکر کردیم نمایندگان نظرات خود را در مورد این طرح ها و لوایح داده‌اند، در دستور قرار گرفت.

وی گفت: در غیر این صورت اگر نظراتی هست می توان اینها را از دستور خارج کرد.

در نهایت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ آیین نام داخلی مجلس به همراه دو دستور دیگر، از دستور کار مجلس خارج شد.

گفتنی است در حالی رئیس مجلس علت قرار گرفتن این موارد در دستور را نداشتن دستور هفتگی کافی عنوان کرد که نمایندگان امروز پس از سه هفته تعطیلات به مجلس آمده اند!

نظر شما