شناسهٔ خبر: 128588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی تاکید کرد:

لزوم طراحی راهکارهای مقابله آمریکا به دلیل سنگ اندازی در همکاری بانک های بزرگ با ایران

محمدابراهیم رضایی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: باید سناریوی درستی در برابر سنگ اندازی آمریکایی ها در زمینه عدم همکاری بانک های بزرگ با ایران در پسا برجام داشت.

به گزارش «نماینده» محمدابراهیم رضایی با اشاره به عدم همکاری بانک‌های بزرگ با ایران به واسطه رفتار آمریکا پس از گذشت ۸ ماه از اجرای برجام اظهار داشت: آمریکایی ها با برنامه و حساب شده مطابق میل صهیونیست ها تلاش دارند که شکلی و ظاهری طبق برجام عمل کنند اما به صورت واقعی اجازه ندهند این توافق به نتیجه برسد.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این رویه کاملا مشهود است و همه کسانی که به برجام خوشبین بودند متوجه شدند آمریکایی ها زیرکانه کاری می‌کنند تا معاملات بانکی با ایران صورت نگیرد و در واقع تحریم ها به صورت واقعی حفظ شود اگر چه به شکل ظاهری موضوعی به اسم تحریم وجود نداشته باشد.

وی به سفر روحانی و ظریف به نیویورک و سخنرانی آنها در خصوص بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: ظریف و روحانی در سازمان ملل و نیویرک تلاش نسبتا خوبی داشتند و از فرصتی  برای اینکه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها اشاره کنند به درستی استفاده کردند از این جهت عملکرد مسئولان ما قابل قبول و مثبت بود.

این نماینده در عین حال تاکید کرد:  اما با این روش کار ما پیش نمی رد بلکه باید در قابل بدعهدی آمریکایی ها سناریو و راهبردی مناسب تعریف کنیم و از هر فرصتی تبلیغاتی، گفتمانی و قانونی استفاده کنیم تا راه بدعهدی را به روی آمریکایی ها ببندیم.

رضایی با بیان اینکه باید قدرتمندانه در مقابل بدعهدی آمریکا ایستادگی کرد، افزود: باید چهره و حیثیت واقعی آمریکا را به جهانیان نشان دهیم و در عین حال حق خود را مطالبه کنیم. مصوبات اخیر کنگره آمریکا نیز برای آن است که پیش از گذشته در مقابل ایران سنگ اندازی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: تا کنون دستگاه دیپلماسی اقدامات مناسبی داشت اما باید در مقابل مصوبات ضد ایرانی کنگره آمریکا نیز ایستادگی کرد بنابراین لازم است حقوقدانان به کمک وزارت امور خارجه بروند و کار کنند که آمریکا از بدعهدی خود در برجام عقب نشینی کند.

برچسب‌ها:

نظر شما