شناسهٔ خبر: 128574 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

جنگ نرم با ارزش‌های دفاع مقدس

اسماعیل کوثری دشمنان به‌خوبی متوجه شدند که در جنگ سخت نمی‌توانند با ما مقابله کنند بنابراین امروز با ورود به عرصه‌های فرهنگی و با راه‌اندازی جنگ نرم درصدد هستند تا ارزش‌های دفاع‌مقدس را از ما بگیرند اما به‌لطف الهی در این مورد موفق نشده و نخواهند شد.

هفته نامه «نماینده»؛ سردار اسماعیل کوثری/* در هفته دفاع‌مقدس قرار داریم، برای تبیین دفاع‌مقدس در این نوشتار به ایثار و مقاومت رزمندگان و عاملی که باعث پیشرفت ایران در حوزه دفاعی شد، خواهم پرداخت.

در تمام مدت جنگ تحمیلی مهمترین انگیزه ما حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کرد دشمن ما فقط عراق نبود بلکه تمام ابرقدرت‌های جهان از عراق پشتیبانی می‌کردند تا شیرینی پیروزی انقلاب نوپا به کام ملت و امام تلخ شود اما با مقاومت و ایستادگی رزمندگان، آنان هرگز به‌خیال واهی خود دست نیافتند.

مقاوت و ایستادگی یکی از پیام‌های دفاع‌مقدس بود. با این مقاومتی که رزمندگان در ۸ سال دفاع‌مقدس از خود نشان دادند، همگان متوجه شدند می‌توان در مقابل زیاده‌خواهان و زورگویان مقاومت کرد البته باید توجه داشت که دشمنان نظام اسلامی به‌خوبی متوجه شدند که در جنگ سخت نمی‌توانند با ما مقابله کنند. بنابراین امروز با ورود به عرصه‌های فرهنگی و با راه‌اندازی جنگ نرم درصدد هستند تا ارزش‌های دفاع‌مقدس را از ما بگیرند اما به‌لطف الهی در این مورد موفق نشده و نخواهند شد چون مردم و جوانان ما به‌خوبی در صحنه حضور دارند و با این توطئه‌ها، آشنایی دارند.

موضوع این نوشتار «چه عواملی باعث پیشرفت ایران در حوزه دفاعی شد؟» است. برای تبیین این موضوع باید به عقب برگشت و یادآور شد: «بالاخره هر کشور و ملتی معمولاً نیازهای خود را به طرق مختلف تأمین می‌کنند و همان‌طور که در ابتدای مطلب نگاشته شد، ابرقدرت‌ها در صف حمایت از عراق و صدام حسین قرار گرفتند؛ دو ابرقدرت و قدرت‌های دیگر هم که تحت سلطه آمریکا و سازمان ملل بودند، در جبهه واحدی قرار گرفتند و علیه ایران اسلامی اعلام جنگ کردند.»

این اقدام آنها هنگامی صورت گرفته بود که هیچ سلاح و حتی سیم‌خوارداری به ما نمی‌دادند بنابراین وقتی این اتفاق رخ داد، به فکر افتادیم که باید روی پای خود بایستیم و از سوی دیگر هم امام خمینی(ره) فرموده بودند: «شما می‌توانید» وقتی از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی این دستور صادر شد، ما به این باور دست یافتیم که «می‌توانیم»، باورمان شد می‌توانیم اقدامات را یکی پس از دیگری با موفقیت انجام دهیم. براین اساس در دفاع‌مقدس، «ما می‌توانیم» محقق شد.

این روزها شاهد هستیم که عده‌ای از تحریم و فشارهای پی‌درپی به مردم سخن می‌گویند درحالی‌که تحریم از سال ۵۹ و قبل از جنگ آغاز شد و ما در همان مقطع در محاصره اقتصادی کامل آمریکا قرار داشتیم اما توانستیم از سختی‌ها، مشکلات و فشارها به بهترین شکل عبور کنیم و با توانمندی‌های بومی و داخلی خود مخصوصاً با حضور دانشمندان به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم و هم‌اکنون به‌بالاترین سطح تجهیزات نظامی از جمله موشک‌ها دسترسی پیدا کرده‌ایم، به‌طوری که هم‌اکنون نیازهای خود را به‌صورت انبوه تأمین می‌کنیم.

خوشبختانه باید اذعان داشت در مقطع کنونی فعالیت‌ها در حوزه دفاعی به‌صورت خیلی دقیق انجام می‌شود و به لطف حضرت حق این مسیر با قوت ادامه پیدا می‌کند و هر روز هم دقیق‌تر کار دنبال می‌شود. البته دشمنان از پیشرفت ایران در حوزه دفاعی عصبانی هستند. آمریکا از این موضوع عصبانی است؛ اینجا بحثِ زورگویی است و ما نیز زیر بار این فشار نخواهیم رفت. آنچه مسلم و در این نوشتار باید بر آن تأکید کرد، طرح این موضوع است که آمریکایی‌ها عصبانی هستند، اینجا بحث منطق نیست و بحث زورگویی و فشار است و ما نیز زیر بار این فشار نخواهیم رفت.

 ملت ما براین اساس سیاست خود را از سال‌های دفاع‌مقدس پایه‌ریزی کرده و به لطف خدا در چارچوب سلاح‌های متعارف به توانمندی بسیار بالایی دست یافته‌ایم. ما کار خود را دنبال می‌کنیم و اصلاً زیر بار این زورگویی و فشارها نخواهیم رفت.

باید به این نکته نیز توجه داشت، اگر هر کشوری قدرتمند و دارای بنیه دفاعی نباشد، دیگر کشورها به آن تجاوز کرده چراکه فاقد توانمندی است ولی اگر ما این توانمندی را ایجاد کنیم، خواهیم توانست مذاکره کرده و از موضع قدرت نیز وارد می‌شویم. ان‌شاءالله دشمنان نظام از این عصبانیت بمیرند.

نظر شما