شناسهٔ خبر: 128476 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

پیشنهادی از «مصطفی رحماندوست» برای ورق زدن:

رمانی که آن را زمین نمی‌توانید، بگذارید!

مصطفی رحماندوست/*

این رمان جزو معدود رمان‌های ایرانی است که بسیار خوش گفتار و خوش پرداخت بود و کشش کامل برای آنکه خواننده آن را تا انتها مطالعه کند، داشت و برای آنکه تعداد صفحه زیاد بشود زیادی هم صحبت نکرده بود. چیزی که در رمان‌های ایرانی بسیار متداول است، اتفاق نیفتاده بود. به‌عقیده من رمانی است که خواننده آن را زمین نمی‌تواند، بگذارد.

این کتاب رمانی است که مربوط به دهه‌های اخیر کشور یعنی دهه ۶۰ است و موضوع آن سیاسی- اجتماعی است. نقش اصلی و محوری آنها با زنان است.

این رمان داستان زندگی دختری را بیان می‌کند که در آغاز زندگی به دلیل فقر و بیچارگی به یک آدمی که بچه‌دار نمی‌شود فروخته و وقتی بچه‌دار می‌شود، بچه‌اش را از او می‌گیرند و طلاقش می‌دهند اما این زن مسیری را طی می‌کند و به‌جایی می‌رسد که بتواند قابل احترام باشد و با آن دیدی که قبلاً به او داشتند، نگاه نشود.

نویسنده در این مجموعه رمان‌ها انسان را در موقعیت‌های مختلف و خطیر مانند انسان در موقعیت انتخاب، انسان در موقعیت آزاد، انسان در موقعیت مرگ یا در موقعیت قتل، قرار داده و عکس‌العمل او را بررسی می‌کند.

رمان «بازی آخر بانو» نوشته «بلقیس سلیمانی» در ۲۹۲ صفحه در اندازه رقعی با قیمت ۲۵۰۰ تومان توسط نشر ققنوس راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما