شناسهٔ خبر: 128014 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوهکن: آقای مطهری به اولویت مردم یعنی اشتغال و معیشت توجه کنید

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اعتراض به نامه روز گذشته علی مطهری به وزیر دادگستری، خواستار توجه نائب رئیس دوم خانه ملت به مشکلات معیشتی مردم شد.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری گفت: آقای مطهری من قصد داشتم این تذکر را در زمانی مطرح کنم که آقای لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده دارند زیرا مربوط به شما است اما چون اکنون زمان به من داده شده تذکرم را بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: انتظار ما از دوستانی که به آنها برای عضویت در هیأت رئیسه مجلس رای داده‌ایم این است که در نطق‌ها و نوشته‌هایشان به چند مسئله توجه کنند.  

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت:‌آقای مطهری خواهش من از شما این است تا زمانی که به عنوان نائب‌رئیس مجلس در خانه ملت تشریف دارید از هر گونه نطق یا نامه‌ حاشیه‌ساز در شرایط فعلی که مشکلات اولیه مردم ما بیکاری فرزندان، تبعیض‌ها و مشکلات اقتصادی است، دوری گزینید.  

کوهکن ادامه داد: زیبنده نیست اعضای هیأت رئیسه نامه‌ای بنویسند و یا حرفی را بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم کند. چنین موضوعی انتظار ما است.

وی با اشاره به هفته دولت خاطرنشان کرد: در این هفته رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند. حال در چنین وضعیتی ما نباید مطالبی بگوییم یا نامه‌ای بنویسیم که اذهان عمومی را از مسئله اصلی که پرداختن به خدمات دولت است، دور کند.

«منافقین در این کشور ده‌ها هزار نفر را به شهادت رساندند و این موضوع سیاسی و گروهی نیست. به همین دلیل ما نباید مطالبی را بگوییم که به نوعی دیگران از آن برداشت کنند تا مسائل آنطور که مدنظر امام خمینی بود، مطرح نشود».

کوهکن ادامه داد:‌آقای مطهری! انتظار از شما این است که مطالبی را طوری بگویید و طوریط بنویسید که بیگانگان و دشمنان نظام و جمهوری اسلامی چنین برداشتی را نکند؛ در پاسخ من حتما شما نفرمایید بروید آن نامه را بخوانید.  

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه تدبیر یک رئیس یا دوستی که در هیأت رئیسه حضور دارد، باید به گونه‌ای باشد که این مسائل رخ ندهد، گفت: بنده از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم زیرا ایشان از جمله نادر اشخاصی است که در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌ها مسائل مربوط به امنیت ملی را مراعات می‌کند؛ آقای مطهری بنده از شما خواهش می‌کنم حداقل زمانی که در یک مسئولیت تشریف دارید و رئیس ما هستید در اداره جلسه ما را درگیر این مسائل نکنید.

وی خطاب به مطهری اظهار داشت: از شما خواهش می‌کنم جواب صادقانه‌ای به مبحث مطرح شده از سوی بنده بدهید؛ ما به اندازه کافی مشکل داریم و نباید حاشیه‌سازی کنیم.  

کوهکن اضافه کرد: ما نباید از کسی که سال‌ها اگر یک بیتی که سال‌ها فتنه‌گری و خون به دل امام کرد  فایل صوتی را منتشر می‌کند، دشمنان ما برخی مسائل و نکات را کنار آن قرار می‌دهند و از آن بهره‌برداری می‌کنند؛ شاید در چنین وضعیتی شما را متهم به مسائلی کنند که در حضور شما نیست.

به گزارش فارس، علی مطهری نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از صحن علنی خانه ملت را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر کوهکن گفت: اولا برخلاف آنچه که فرمودید نگویید نامه را بخوانید، روشن است شما نامه را نخوانده‌اید.  

وی به نماینده مردم لنجان توصیه کرد که در ابتدا نامه مطرح و این تذکر را مطالعه کند.  

مطهری با بیان اینکه مخلوط کردن مسائل با هم کار درستی نیست، تصریح کرد: ما هر وقت به مسئله فرهنگی می‌پردازیم می‌گویند ما این همه مشکل معیشتی دارید چرا سراغ این موضوعات می‌روید. در حالی که هر موضوعی سر جای خودش باید حل شود.  

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید فقط به یک بعد از جامعه بپردازیم، تصریح کرد: اینکه می‌فرمایید امام زیر سؤال رفتند، نه اینطور نیست. چه کسی گفته امام زیر سؤال رفته است؛ بحث درباره نحوه اجرای حکم امام است و اگر کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است باید افراد توضیح دهند.  

«اینکه می‌فرمایید استفاده بیگانگان، در خیلی جاها امام یا رهبری صحبت‌هایی کردند که رسانه‌های بیگانه به تمجید از آن پرداختند؛ زمانی که منشور ۸ گانه امام درباره عدم تجسس و شنود مطرح شد یک هفته رسانه‌های بیگانه از امام تمجید کردند. حال نمی‌شود گفت خدای ناکرده امام مخالف انقلاب بوده است».

مطهری همچنین تصریح کرد: مسئله نائب‌رئیسی ربطی به این ندارد که ما حرف حق را نزنیم. ممکن است در اداره جلسه ملاحظاتی باشد اما هر نماینده در هر جایی می‌تواند نظر خودش را بگوید؛ بحث ما هم در این زمینه این است که توضیح داده شود و توضیح دادن کار لازمی است و این به معنای حمایت از منافقان نیست.

نظر شما