شناسهٔ خبر: 127973 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تشکر لاریجانی از وزیر دفاع

لاریجانی.jpg نامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به رییس مجلس شورای اسلامی توسط یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی نامه سردار حسین دهقان خطاب به علی لاریجانی را قرائت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

پیرو تذکر و اظهار نظر جنابعالی در جلسه دوم شهریورماه مجلس شورای اسلامی در رابطه با انعکاس نظر اینجانب در مورد کمک به اقدام مشترک ایران – روسیه برای پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه جهت مقابله با جریانات تروریستی – تکفیری که به نیابت از مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست ها منطقه را ناامن و بی‌ثبات کرده و دامنه و گستره اقدامات آن ها امنیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است، باستحضار می‌رساند: شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است.

نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می‌توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسئولیت اینجانب تعامل و همکاری همه جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد.

ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می‌گردد آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس و یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

خواهشمند است موضوع به نحو مقتضی در جلسه علنی مجلس به استحضار نمایندگان برساند.»

علی لاریجانی نیز پس از قرائت نامه خطاب به وزیر دفاع ضمن تشکر از وی؛ گفت: از اینکه جناب آقای وزیر دفاع با سرعت موضوع را بررسی و اظهار نظر کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: انتظار این بود که با توجه به سوابق انقلابی این سوء تفاهم را رفع می‌کردند.

نظر شما