شناسهٔ خبر: 127884 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عرب سرخی

کسانی که امروز آمده‌اند شعار داغ اصلاح‌طلبی می‌دهند ریگی در کفش دارند/ اگر سران اصلاحات بودند، سال ۹۲ از روحانی حمایت نمی‌‌کردیم

عرب سرخی.jpg فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در انتخابات ۹۲ اگر سران اصلاحات امکان کاندیدا شدن داشتند یا اگر رد صلاحیت نمی‌شدند، اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت نمی‌ کردند.

به گزارش «نماینده» فیض‌الله عرب سرخی فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز شنبه ۹۵/۵/۳۰ گفت و گویی با روزنامه آفتاب‌یزد انجام داده است که بخش هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

- رسانه بازتاب دهنده اطلاعات و وظیفه‌اش انتقاد کردن از نقاط ضعف است از همین روی حضورش ضرورت یک فضای سیاسی متکثر است، اکنون از این حیث در وضعیت خوبی قرار نداریم.

- ضعف تیم رسانه‌ای دولت مساله ای است که واقعا وجود دارد و به آن انتقاداتی وارد است که دولت در عمل واکنش مناسبی نسبت به این نقد نداشته و ما همچنان تیم رسانة ای دولت را تیمی ضعیف ئ ناکارآمد می‌دانیم.

- اگر قرار به دادن شعارهای پررنگ اصلاح‌طلبی است که آن را باید سران اصلاحات سر بدهند. اگر من در این شرایط آمده‌ام و شعار داغ اصلاح‌طلبی سر می‌دهم معنایش این است که من ریگی در کفش دارم.

- اگر سران اصلاحات حرف‌های ملایم و معتدلی در قالب حمایت از دولت می‌زنند و من می‌آیم علیه دولت حرف می‌زنم و از موضع اصلاح‌طلبی، یعنی من یک مشکلی دارم. اصلا آن کسانی که چنین موضعی هم اتخاذ می‌کنند از جایگاه مهمی در فضای سیاسی کشور برخوردار نیستند، چون جریان اصلاح‌طلبی حول سران اصلاحات و چهره‌های اصولگرای معتدل مثل آقای لاریجانی و آقای ناطق نوری می‌چرخد. این‌ها، هم از دولت حمایت می‌کنند و هم‌خواهان افزایش همدلی و وحدت در جامعه هستند. حال کسانی که خاص هستند و در مجلس تعدادشان حداکثر به ۲۵ نفر می‌رسد و کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی‌اند و در این زمینه صحبت‌های تند می‌کنند، هیچ کدام از انها وزن برجسته‌آی ندارند. مردم هم به نظر من در انتخابات ۹۲ و انتخابات ۹۴ اقبال خود را به آنها نشان داده‌آند

- همین جریانی که فعلا دارد با شعارهای اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی معتدل حرف خود را می‌زند، اصلاح‌طلب است، اما معتدل. اصولگراست اما معتدل. فردی اصولگراست، اما حرف و توصیه‌اش همگرایی، اعتدال، ارامش و همان خط میانه امروز جامعه است.

- من وقتی می‌گویم آقای روحانی «نه»! پس باید بگویم چه کسی «آری!». بالاخره نظرسنجی‌هایی وجود دارد و به ما می‌گوید که شرایط چگونه است باور من این است کسی که شانس جدی برایش وجود داشته باشد حتی در میان اصولگرایان تنها آقای روحانی است.

- در انتخابات ۹۲ اگر سران اصلاحات امکان کاندیدا شدن داشتند یا اگر رد صلاحیت نمی‌شدند، اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت نمی‌ کردند.

- من معتقدم آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ از جبهه سیاسی که دربرگیرنده هم اصولگرایان معتدل است هم اصلاح‌طلبان،؛ بالاترین شانس را دارد. منتها ممکن است کسی بگوید آقای روحانی رد صلاحیت می‌شود که من باور ندارم ایشان رد صلاحیت بشود، بنابراین معتقدم باید از ایشان به صورت تام حمایت کرد و اجازه طرح مواردی چون عبور از روحانی و کاندیدای آلترناتیو را نداد. اما این حرفی که من می‌زنم موضع اصلاح‌طلبان نیست بلکه نظر شخصی خودم است.

- اصلاح‌طلبان ساختار و تشکیلاتی برای انتخابات مهیا کرده‌اند و به زودی پرچمش را بلند خواهند کرد و در آنجا موضع رسمی اصلاح‌طلبان اعلام می‌شود و همه ما از آن موضع حمایت می‌کنیم، هرچه که باشد.

نظر شما