شناسهٔ خبر: 127856 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حضرتی با اشاره به فایل صوتی منتشر شده:

منتظری در مسائل سیاسی سطحی و ساده برخورد می‌کرد و اطرافیانش را نمی‌توانست جمع و جور کند/ باید دشمنان را بشناسیم

الیاس حضرتی

به گزارش «نماینده» الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی صبح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری اظهار کرد: فایل صوتی آقای منتظری در خصوص اعدام های ۶۷ موضوع جدیدی نبود و قبلا مطرح شده بود اما این که در این شرایط این نوار صوتی بیرون آمد قابل تامل و بحث است. متاسفانه بیت آقای منتظری در ماجرای مک فارلین نیز مشکلاتی ایجاد کردند و باعث شدند از همان زمان مذاکرات قطع شود در حالی‌که همان مذاکرات می‌توانست به نتایج دیگری برسد.

وی ادامه داد:  هم اکنون پس از بر جام رئیس قوه قضاییه و دبیر کمیته حقوق بشر رسما اعلام آمادگی کردند که با اتحادیه اروپا در مورد پرونده حقوق بشر مذاکره کنند. البته مذاکرات به شرطی است که ایرادات ما به وضع حقوق بشر در غرب نیز مطرح شود به هر حال این باب خوبی بود که پرونده دوم ما بعد از موضوع هسته‌ای که همان پرونده حقوق بشر است با غرب مطرح شود و این می‌توانست روال طبیعی خوبی را طی کند اما انتشار این نوار در این مقطع جای سوال دارد و مشکوک است و باید بررسی لازم در اینباره انجام شود.

وی یادآور شد: در این مقطع که منافقین از حمایت کاملی در عربستان برخوردار هستند و گروه‌های تندروی آمریکا با منافقین همراهی می‌کنند و ما می‌خواستیم موضوع حقوق بشر را دنبال کنیم چه ضرورتی داشت این افراد با اقدامات‌شان اخلال ایجاد کنند. این‌ها با اقدامات‌شان باعث مظلومیت چهره منافقین شده‌اند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اقدام بیت آیت الله منتظری در انتشار این فایل صوتی را محکوم کرد و گفت:‌ این موضوع در خدمت منافع کشور نبود و قطعا آن‌ها باید منافع ملی را ارجح می‌دانستند. به هر حال ما باید دشمنان را بشناسیم و مرزبندی ها را رعایت کنیم. آقای منتظری شخصیت فقیه و عالمی بود ولی ما در آن زمان در مسائل سیاسی می‌دیدیم ایشان سطحی و ساده برخورد می‌کرد و اطرافیانش را نمی‌توانست جمع و جور کند.

وی آیت‌الله منتظری را از شاگردان خود امام دانست و خاطر نشان کرد: رهبری به دلیل همین اقداماتش او را از قائم مقامی رهبری عزل کرد و به او گفت که بهتر است در مسائل سیاسی ورود نداشته باشد و به مسائل فقهی و علمی بپردازد.  پرونده‌هایی مانند اعدام های سال ۶۷ روزی باید توسط افرادی به صورت مفصل مطرح شود. نباید بگذارند که عده ای به امام (ره) بی‌مهری کنند و کسانی که در جریان موضوع هستند باید از آن دفاع کنند.   آن اقدام دلایل محکم قضایی و شرعی داشت و دامن زدن به این داستان در شرایط فعلی به نفع منافقین خواهد بود.

وی درباره طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز یادآور شد: ما ضمن این‌که معتقدیم مجلس باید به تمام وظایف خودعمل کند در عین حلا معتقدیم استیضاح آخرین مرحله است. در شرایط فعلی که چند ماه به پایان عمر دولت باقی نمانده استیضاح به مصلحت نیست. ما باید به دولت کمک کنیم و اگر مشکلی داریم آن را با تذکر و ابزارهای دیگر حل کنیم.

نظر شما