شناسهٔ خبر: 127715 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

روحانی در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد:

ما به برجام خوشبین هستیم و به آمریکا بدبین

روحانی/2 رئیس‌جمهور در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خوش‌بینی به برجام به معنی خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست؛ ما به برجام خوشبین هستیم و به آمریکا بدبین.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: به حول و قوه الهی همه بودجه لازم برای تکمیل مطالعات و برای سد تنگ سرخ فراهم بوده کار این سد با کمک شما مردم آغاز خواهد شد ما نباید بگذاریم در این سرزمینی که دنیای زیبایی‌ها است و دنیای رودخانه‌های خروشان است دنیای سرچشمه‌ها است دنیای یخچال‌های طبیعی است و انواع آب و هوا در این استان وجود دارد نباید بگذاریم در این سرزمین جوانی بیکار بماند ما باید کشاورزی را احیاء کنیم ما باید کشاورزی گلخانه‌ای را در این استان احیا کنیم ما باید صنعت را به این استان بیاوریم اینجا دیار طبیعت است اینجا دیار نفت و گاز است اینجا دیار گردشگری است.

وی ادامه داد: ما باید جاذبه گردشگری را در این استان افزون کنیم ما باید گردشگران داخلی گردشگران خارجی را به این استان جذب کنیم این همه جاذبه طبیعی که این استان زیبا دارد با کوه‌های سر به فلک کشیده و با رودخانه‌های خروشان با مردم پر محبت و دلیر و غیور با عشایر بزرگ با همه زیبایی‌هایشان.

رئیس جمهور افزود: ما در این استان که استان جذب گردشگری است باید سرمایه گذاری کافی برای زیربنای گردشگری انجام بدهیم و این کار را خواهیم کرد ما در این استان باید حرکتی را ایجاد کنیم تا برای سایر استان‌های همجوار جذب گردشگر کنیم جایی که اصفهانش شیرازش خوزستانش همه همسایشگان این استان در هوای گرم تابستان در هوای گرم و سرد می‌توانند به این سرزمین بیایند از آب و هوای خوش این استان استفاده کنند؛ کاری که ما باید انجام دهیم سرمایه گذاری کافی برای این سرزمین است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشن: چرا ما برجام را اجرا کردیم و پیاده کردیم چرا ما در برابر ۶ قدرت بزرگ دنیا ۳۰ ماه ایستادگی کردیم و دیپلمات‌های شجاع شما برای سرزمین ایران غرور و افتخار آوردند.

وی ادامه داد: درست است که صهیونیست‌ها امروز از پیروزی ملت ایران عصبانی هستند درست است که یکی دو کشور همسایه جنوبی ایران متاسفانه با کودک صفتی شان از پیروزی ملت ایران ناراحت هستند اما ملت ایران با ایستادگی با وحدت و اتحادش و رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوارش توانست پیروزی بزرگ سیاسی تاریخی را به دست بیاورد و زنجیرها را از روی پای این ملت بگسلد و شرایط را برای اقتصاد و رشد اقتصادی آماده کند.

ما به برجام خوش بین هستیم و به آمریکا بدبین

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد شود برجام برای این بود که دیوارها برداشته شود تا مردم ما و دانشمندان ما بتوانند برای کشور ما رونق اقتصادی ایجاد کننند.

روحانی تاکید کرد: یادتان باشد خوش بینی به برجام به معنی خوش بینی به ابرقدرت‌ها نیست ما به برجام خوش بین هستیم و به آمریکا بدبین.

ما ۸۲ تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه صنعتی امضاء کردیم و ۲۹ قرارداد شروع به اجرا شده است

وی اظهار داشت: ما امروز شرایط را برای حرکت آماده کردیم جوانان عزیز ما امروز اگر بخواهیم سرمایه گذار داخلی بیاید و شرایط برای سرمایه گذاری‌اش آماده کنیم و تا آن بنگاه اقتصادی راه بیفتد و جوانان ما را جذب کند ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد ما شرایط را امروز برای جذب سرمایه آماده کردیم، ما ۸۲ تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه صنعتی امضاء کردیم و ۲۹ قرارداد شروع به اجرا شده است؛ هر یک از این قراردادها وقتی اجرا می‌شود برای اجرا ۶ ماه تا یک سال طول می کشد.

رئیس جمهور گفت: جوانان عزیز استان کهگیلو می‌توانند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کنند؛ معاونت علمی و فناوی رئیس جمهور مامور شده است تا بتواند اشتغال در این زمینه برای نسل جوان ما آماده کند ما در زمینه فناوری‌های نوین در عرض دو سال گذشته ۴۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰ ها هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده‌ایم جوانان ما باید بتوانند در علوم و فناوری در زمینه ارتباطات و بیوتکنولوژی و نانو مشغول به کار شوند علما و فرهیختگان و اساتید دانشگاه در این استان هستند.

وی ادامه داد: برادران عزیز خواهران گرامی بدانید در این سفری که دولت تدبیر و امید در خدمت شما هست ۲۲۳ میلیارد تومان از بودجه عمومی برای سال ۹۵ و ۹۶ مقرر کردیم برای ۹ طرح و پروژه در زمینه آب رسانی به شهرها و روستاها؛ ما امسال یک تحول بزرگ در سراسر ایران در زمینه آبرسانی و گازرسانی روستانی به وجود خواهیم آورد و این کار در سراسر ایران شروع شده است؛ فقط ۴ طرح مهم آبرسانی با ۶۰ میلیارد تومان برای آبرسانی دهدشت سور لنده و چران در این سفر مقرر کردیم.

روحانی افزود: در بخش کشاورزی ۱۳۳ میلیارد تومان در این سفر برای ۶ طرح مهم کشاورزی اختصاص داده شده که همه آنها در ۹۵ و ۹۶ اجرا خواهد شد. علاوه بر اینکه کمک می‌کنیم برای فعالیت سه صندوق برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گچساران و کهگیلویه و انشاء‌الله کاری خواهیم کردم که کشاورزان از طریق این صندوق برای توسعه کشاورزی حمایت شوند.

رئیس جمهور گفت: در بحث حمل و نقل ۳۰۶ میلیارد تومان در این سفر بر ای ۴ طرح مهم اختصاص دادیم و ان شاء الله راه اصلی پاتاوه به دهدشت را با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به اتمام خواهیم رساند. این طرحی سالها روی زمینه مانده و مردم منتظر آن هستند که این مسیر هموار شود. در بخش عمران و شهری و علمی و فناوری و همچنین در بخش بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان‌های این استان ۹۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم و یک اقدامی تصمیم گرفتیم برای سرمایه گذاری در این استان آنهایی که می‌خواهند از اعتبارات بانکی استفاده کنند برای این استان دولت به آنها یارانه خواهد داد در زمینه سود تسهیلات و نیمی از سود تسهیلات را دولت می دهد؛ ۱۴۰ میلیارد تومان و این برای این است که بنگاه‌های صنعتی در این استان فعال شوند و بتوانند اشتغال پایدار برای نسل جوان ما بوجود بیاورند.

وی ادامه داد: در عین حال غیر از بخش بودجه دولتی بانک ها در این سفر تعهد کردند که فرای ۵۷ طرح این استان حداقل ۶۴۶ میلیارد تومان و ۹۵۵ میلیارد یورو اختصاص بدهند.

روحانی گفت: وزارت نفت تعهد کرده که در سال ۹۵ به ۱۶۰ روستای استان گازرسانی داشته باشد و در سال ۹۵ با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان و در سال آینده ۲۴۵ روستا با ۷۰ میلیارد تومان گازرسانی را به اتمام رساند که با اجرای آنها از لحاظ جمعیتی ۸۱ درصد جمعیت شهری و روستایی زیر پوشش گازرسانی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور در پایان گفت: در مجموع دولت یازدهم این دولت خدمتگزار بیش از ۹۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان انجام داده و در این سفر ۲۳۱ طرح و پروژه به افتتاح خواهد رسید با ۷۵۶ میلیارد تومان اعتباری که انجام شده و ۳۶ طرح و پروژه کلنگ زنی و آغاز به کار خواهد شد با سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در مجمود برای این استان ۹۶۶ میلیارد تومان برای ۴۴ طرح و پروژه اختصاص دادیم.

نظر شما