شناسهٔ خبر: 127500 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران:

LRT جایگزین برخی خطوط BRT می‌شود

محسن سرخو.jpg رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران از جایگزین شدن خطوط LRT به جای اتوبوس‌های BRT در برخی از مناطق شهر تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده» محسن سرخو در نشست خبری از افزوده شدن مد جدید به حمل و نقل شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: LRT یکی از مدهای حمل و نقل است که قرار شده در بخشی از نقاط شهر تهران جایگزین BRT شود.

وی افزود: با تحقق این امر اتوبوس‌های BRT به مناطق دیگر مانند غرب تهران اختصاص داده می‌شود. البته این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد و دو مسیر از جمله خیابان ولی‌عصر حدفاصل میدان تجریش تا میدان راه‌آهن و میدان آزادی تا میدان امام حسین برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: ظرفیت LRT دو نیم برابر BRT بوده و آلایندگی آن در حد صفر است. حتی با راه‌اندازی این خطوط می‌توان حفاظهای خطوط BRT را از مسیرهای مذکور حذف کرد. هر قطار LRT سه واگن دارد که واگن وسط برق آن را تأمین می‌کند.

سرخو با بیان اینکه این پروژه باید در قالب قراردادهای BOT انجام شود، گفت: برداشت ما این است که اگر این خطوط در مناطق مرکزی شهر راه‌اندازی شود علاوه بر کاهش آلایندگی شاهد افزایش رغبت مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران LRT مانند مترو قابلیت تعیین جدول زمان‌بندی دارد.

نظر شما