شناسهٔ خبر: 127291 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کسانی که توطئه آمریکا را توهم می دانستند به بدعهدی آن ایمان آوردند

عظیمی.jpg قائم مقام حزب وفاداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که توطئه آمریکا را توهم می دانستند در جریان آنجه برای برجام رقم خورد فهمیدند که نمی توان به آمریکا خوش بین بود و به بدعهدی آن ایمان آوردند.

به گزارش «نماینده» محمد عظیمی، سخنگو و قائم مقام حزب وفاداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص برجام و مذاکرات با ۱+۵ گفت: رهبری هم در ایام مذاکرات و هم قبل و بعد از آن همواره فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: بزرگترین تجربه ای که از این ماجرا برای ملت و مسئولان ما کسب شد این بود که هیچ گاه نباید به دولت های غربی و آمریکا اعتماد کنیم. آمریکا همواره بد عهدی کرده و در پس هر مذاکره ای این بدعهدی را به ظهور می رساند.

این فعال سیاسی ادامه داد: رهبر انقلاب با اصل این مذاکرات مخالفت نکردند اما همواره تاکید به بی اعتمادی ملت ایران بر آمریکا داشتند. نباید برخی مسئولان فریب ظاهر آرام طرف های غربی را در جریان مذاکرات بخورند اینها از یک طرف نرمش از خود نشان داده اما از سوی دیگر زورگویی می کنند باید مسئولان کشور و ملت ایران همیشه این مسئله را آویزه گوش کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: کسانی که به آمریکا خوش بین بودند و یا توطئه آمریکا را توهم می دانستند در جریان آنجه برای برجام رقم خورد فهمیدند که نمی توان به آمریکا خوش بین بود و به بدعهدی آن ایمان آوردند.

وی گفت: برخی هم در این بین دیدگاه رقیق تری به آمریکا داشتند اما کسانی که معتقد به نظام جمهوری اسلامی هستند و به دنبال آرمان های انقلاب هستند اما تصور می کردند می شود با آمریکا بر سر برخی مسائل به تعامل رسید در این ماجرا فهمیدند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

قائم مقام حزب وفاداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه باید برای حل مشکلات کشور نگاه به درون داشته باشیم گفت: رهبری بارها تاکید کردند که ما باید مشکل اقتصادی کشور را از طریق اقتصاد مقاومتی حل کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنا که نگاهمان به تولیدات داخل بوده و بتوانیم ضمن تحمل مشکلات خودمان آنها را حل کنیم.

عظیمی در پایان تاکید کرد: ما می توانیم نیازهای خود را شناسایی کرده و با تقویت مزیت های نسبی داخل، مشکلات را حل کنیم و نگاهمان را از بیرون کشور قطع کنیم. البته برای تقویت توان داخلی باید منابع تولید و منابع انسانی کشور را به طور مناسب مدیریت کنیم تا این توان هرز نرفته و زمینه ای برای کارآمد کردن این توان فراهم شود تا اقتصاد مقاومتی را پایدار کرده و نیازمان را به خارج از کشور کاهش دهیم.

نظر شما