شناسهٔ خبر: 127168 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرح آیت‌الله جنتی برای ایجاد کمیته‌های سیاسی و اقتصادی در ستاد امر به معروف

احمد جنتی رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با بیان اینکه رسیدگی به مفاسد باید در ستاد امر به معروف طبقه بندی و اولویت بندی شود، اظهار داشت: بنده در این زمینه برخی طرح‌ها را در دست دارم که در راستای آن می‌توان کمیته‌های تخصصی نظیر کمیته سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ستاد امر به معروف تشکیل داد.

به گزارش «نماینده»، سومین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور اعضای اصلی این ستاد و به ریاست آیت‌الله جنتی در محل شورای نگهبان، برگزار شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: با توجه به اینکه تاکنون برخورد قاطعی درباره امر به معروف و نهی از منکر در کشور مشاهده نشده، نیاز است این حق این موضوع که یکی از وظایف جامعه اسلامی است، در جامعه ادا شود.

وی با اشاره به قوانین مدنظر درباره امر به معروف و نهی از منکر در کشور، خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: انتظار می‌رود تا اعضای حاضر در این ستاد با وجود توانمندی‌های دستگاه‌های ذیربط خود مسئله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جدی بگیرند چرا که این موضوع از جمله وظایف شرعی ما است.

آیت الله جنتی افزود: بالاخره باید در نظام جمهوری اسلامی یک جمع و تشکیلاتی مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را برعهده بگیرد که البته این مهم با حضور جمع مذکور تحقق پیدا کرده است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مفاسد اجتماعی بیان داشت: طبق روایات، فساد همچون آتش است که به خرمن می‌افتد و اگر خاموش نشود روز به روز گسترش پیدا می‌کند، فسادهای مختلفی روبه گسترش است باید جلوی آنها را گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسائل قانونی و رسمی در مبارزه با فساد ادامه داد: تصویب برخی قوانین در این زمینه در مجلس و دولت کارایی لازم را ندارد اگرچه آنها هم مسئولیتی دارند و بالاخره بیکار ننشسته‌اند ولی خوب نمی‌توانیم کارها را تنها به آنها واگذار کنیم بنابراین ستاد امر به معروف و نهی از منکر بار عمده مسئولیت را در موضوع مذکور به دوش دارد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جدی بگیریم چرا که ما هم از منظر شرعی و هم از منظر اجتماعی در این رابطه مسئولیتی داریم و جامعه از این نهاد انتظار دارد تا آثار حرکت و فعالیتش مشاهده شود.

رئیس ستاد امر به معروف نهی از منکر تأکید کرد: نتایج جلسات امر به معروف باید هم برای اعضا و هم برای مردم ملموس باشد تا اینکه مقام معظم رهبری از نتایج مطلوب این جلسات خوشحال شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسیدگی به مفاسد باید در ستاد امر به معروف طبقه بندی و اولویت بندی شود، اظهار داشت: بنده در این زمینه برخی طرح‌ها را در دست دارم که در راستای آن می‌توان کمیته‌های تخصصی نظیر کمیته سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ستاد امر به معروف تشکیل داد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه  اعضای حاضر در رابطه با بررسی برخی موارد باید به ستاد طرح ارائه کنند، اظهار داشت: قطعا طرح‌های مذکور باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا بتوان آنها را به جریان انداخت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان خطاب به اعضای حاضر جلسه گفت: انتظار داریم اعضای حاضر در ستاد امر به معروف هم در راستای دستور جلسات فعالیت کنند و هم با ارائه پیشنهادات در جهت اصلاح امور برآیند تا از این طریق گامی در جهت جلوگیری از فسادهای کلان در جامعه برداشته شود.

لازم به ذکر است نشست مذکور نخستین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۵ بود.

نظر شما