شناسهٔ خبر: 127167 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

تذکر جدی به آژانس درباره انتشار اسناد محرمانه ایران

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:به صورت کتبی وشفاهی به مسئولان آژانس بین المللی اتمی درباره انتشار اسناد محرمانه میان ۲طرف تذکر جدی داده ایم.

به گزارش «نماینده»، بهروز کمالوندی در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۱ سیما، گفت : هم به صورت کتبی وهم بصورت شفاهی به مسئولان آژانس تذکر جدی داده ایم و حتی این تذکر بیشتراز حد معمول بوده است البته آنها به شدت از خود رد اتهام می کنند و مانیز بیشتر از این ضروری نمی دانیم که آژانس را متهم بدانیم.

وی افزود: درباره درز اسناد محرمانه از طرفی کسانی نفع می برند که در فضای انتخابات آمریکا به دولت این کشور فشار وارد می کنند زیرا دولت اوباما مدعی است برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده و غنی سازی را کاهش داده است اما انتشار اطلاعات نشان می دهد که ایران پس از ده سال به سرعت به سمت هسته ای صنعتی حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد : ارائه اطلاعات از یک سو به نفع ماست اما از سویی دیگر می تواند مشکل ساز شود به ویژه اینکه برخی کشورها معمولاً‌ تلاش می کنند برای منافع سیاسی خود و فشار به جمهوی اسلامی ایران از این اطلاعات سوء استفاده کنند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما همه توان خود را به کار بسته ایم که این مسائل تهدید علیه تجهیزات و افراد (دانشمندان هسته ای) ما نباشد و در این باره آقای عراقچی در مذاکراتی که دارند به ویژه در کمیسیون مشترک این مسایل را مطرح می کند زیرا اگر اطلاعات به صورت خام مطرح شود می تواند مشکل ساز شود.

نظر شما