شناسهٔ خبر: 127094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ردپای اسرائیل در گزارش «بان کی‌مون»

لیبرمن.jpg

به گزارش «نماینده» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد ایران بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است. «آوگیدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در پارلمان اسرائیل مدعی شد که ایران همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است.

لیبرمن در گزارشی به کمیتة نظامی و امور خارجی کنست ادعا کرد باید پاسخ مناسبی به دشمنان اسرائیل که مشغول اجرایی کردن گام بعدی نقشه‌هایشان علیه این رژیم هستند، داده شود.

وی ادعا کرد که در دنیا هیچ کشوری به‌اندازة ایران این مقدار برای اسرائیل خطرناک نیست و افزود: «ایران (ازنظر تهدید و خطر) بالاتر از حزب‌الله در لبنان، القاعده در سوریه، جهاد اسلامی و حماس در غزه و داعش در صحرای سینا است.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در انتقاد از توافق هسته‌ای گفت: «آنها هنوز برنامة موشکی و نظامی خود را با قدرت ادامه می‌دهند. شما نمی‌دانید که اهداف موشک‌هایشان چیست.» لیبرمن تأکید کرد که بی‌توجهی کشورهای جهان به نقض شدن مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران باید بررسی شود. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی سهم بزرگی در نوشته شدن گزارش بان کی‌مون دربارة اجرای 6 ماهه برجام داشته است و به همین دلیل هم این گزارش به‌شدت سیاسی بوده است. در این گزارش به مواردی اشاره‌شده که در متن گفت‌وگوهای هسته‌ای نبوده و از ایران خواسته‌شده اقدامات خود در راستای موشک‌سازی را نیز متوقف سازد. این مسئله بیشتر از اینکه دغدغة سران کشورهای مذاکره‌کننده با ایران باشد، دغدغة اسرائیل است و بدین ترتیب به‌خوبی رد پای مسئولان این رژیم در گزارش بان کی‌مون دیده می‌شود.

 

نظر شما