شناسهٔ خبر: 127072 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

خرازی مطرح کرد؛

برجام با عهدشکنی آمریکایی‌ها به خوبی اجرا نشده است

خرازی رئیس شورای راهبری روابط خارجی گفت: واقعیت آن است که با عهدشکنی‌های آمریکایی‌ها و فشارهای نانوشته‌ای که به دیگر کشورها آورده‌اند، برجام به خوبی اجرا نشده است.

به گزارش «نماینده»، کمال خرازی "رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران"در مورد بدعهد‌ی‌های برجامی آمریکا افزود: از ابتدا پیش‌بینی می‌شد به صرف امضای یک سند، همه مشکلات حل نشود و ابزارهای در اختیار آنها باشد تا از طریق آن برای خوب اجرا نشدن برجام فشار بیاورند.

وی تصریح کرد: آنها] آمریکایی‌ها [ابزارهایی در اختیار دارند که نانوشته است و لی بر عملکرد برجام تاثیر می‌گذارد.

خرازی اظهار داشت: مهم این است که ما متکی به خودمان و متکی به عناصر داخلی باشم و با حفظ آن برای چگونگی خروج از مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس شورای راهبری روابط خارجی گفت: واقعیت آن است که با عهدشکنی‌هایی که آمریکایی‌ها داشته‌اند و با فشارهای نانوشته‌ای که به دیگر کشورها آورده‌اند، برجام به خوبی اجرا نشده است.

وی افزود:  هنوز برای شناسایی «گیر کار» راه بسیار زیادی وجود دارد.

خرازی گفت: بخشی از «گیر کار» اینجاست که ما ظرف چند سال که تحت تحریم بودیم از سیستم‌های مالی  بین‌الملی عقب ماندیم و باید این موضوع را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: روابط اقتصادی و روابط حاکم بر بانک‌ها وظیفه بانک‌های ما از جمله بانک مرکزی است تا خودشان را بروز کرده و با همتایان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: باید بدانیم به دلیل مسائل پیچیده‌تری که بین ما و آنها (آمریکا) وجود دارد، فشارها برداشته نخواهد شد.

وی افزود: ما تفاوت‌های اساسی نگرشی نسبت به مسائل داریم و طبیعتا آنها از فشارهای خودشان برای مسئله برجام و امثال آن استفاده خواهند کرد.

خرازی خاطرنشان کرد: با اتکا به منابع داخلی و تلاش‌های خودمان باید ببینیم چقدر می‌توانیم از گشایش‌هایی که از قِبل امضای برجام حاصل شده، استفاده کنیم.

نظر شما