شناسهٔ خبر: 127070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

«میرمحمود موسوی» سوژه‌ای که فتنه‌گران را «مات» کرد

موسوی پاسخ قاطع و صریح سخنگوی دستگاه قضا درباره نتایج پرونده حمله به میرمحمود موسوی، به سناریوپردازی فتنه‌گران و عناصر افراطی پایان داد. روزنامه‌های شبه‌زنجیره‌ای که در تشریح ماجرای مذکور با یکدیگر مسابقه می‌دادند به یکباره به محاق رفتند!

به گزارش «نماینده»، غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان برگزاری نود و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که خواستار تازه‌ترین اطلاعات درباره وضعیت پرونده سوءقصد به میر‌محمود موسوی برادر یکی از از سران فتنه ۸۸ شده بود، اظهار داشت: در این پرونده مسائل سیاسی و تروریستی مطرح نبوده و مسئله خانوادگی است و اگر شاکی خصوصی نداشته باشد پرونده تعقیب نمی‌شود.

سخنان اژه‌ای در واقع خط بطلانی بر یکی دیگر از سناریوهای خاص روزنامه‌های شبه‌زنجیره‌ای است. هدف از این سناریو - که از اتاق عملیات عوامل فتنه‌گر و افراطی طراحی و اجرایی شده بود - فریب و انحراف توجه افکار عمومی در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

این سناریو پس از بروز یک درگیری میان  میر محمود موسوی و عواملی ناشناس کلید خورد. وی که از دیپلمات ایرانی و سفیر سابق ایران در هند و پاکستان بوده است، در ساعات پایانی شب، شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مورد حمله ۳ موتور سوار ناشناس قرار گرفت. بعد از انتشار اولین اخبار از این رویداد تلخ، سناریویی از اتاق عملیات فتنه‌گران و عناصر تندرو و افراطی بیرون آمد که برخی از  رسانه‌های شبه زنجیره‌ای اصلاحات آن را در دستور کار خود قرار دادند. این گروه از رسانه‌ها در اقدامی مشترک خبر  این حمله را در قالب «تیتر» مهم خود در صفحه اول قرار دادند تا با استفاده از تاکتیک بزرگنمایی در عملیات روانی و با تشویش اذهان عمومی، ماجرای  این حادثه تلخ را به گونه‌ای مهندسی کنند که در نهایت با تحریف واقعیت، ماجرا را به گونه‌ای به برخی از ارکان و نهادهای برآمده از متن مردم ربط داده و با این پروپاگاندای تبلیغاتی، با فریب مردم و تحریک آنان - به زعم خود-  درگیری‌های شبیه به وقایع ۸۸ را تکرار کنند.

تصویر برخی از روزنامه‌های روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه گواه این واقعیت است که بخش اول این سناریو طراحی و اجرایی شد و در یک اقدامی هماهنگ با پوشش این ماجرا، ‌ تلویحا علت آن را «سیاسی» القا کردند.

 

 

 

 

طنز روزگار این که اگرچه موج اول تبلیغاتی بسیار شدید بود اما به فاصله دو روز از گذشت ماجرا به یکباره این سناریو به بایگانی رفت! و رسانه‌های شبه‌زنجیره‌ای با طرح موضوعات و سوژه‌های دم دستی دیگر کوشیدند تا ذهن افکار عمومی را به موضوعات دیگر مشغول کنند و مانع از افشای سناریوی مبتذلی -که درباره این سوژه طراحی شده بود - شدند.

از سوی دیگر، میرمحمود موسوی که خود بهتر از هر کسی علت اصلی ماجرا را می‌داند در گفت‌وگویی اذعان کرد که موضوع حمله به وی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار دارد و وی از روند پرونده رضایت دارد.  

با گذشت نزدیک به ۷۵ روز از وقوع این رویداد و پاسخ صریح حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا و اشاره به این نکته که  ماجرای این پرونده مربوط به مسائل خانوادگی بوده و هیچ گونه مسئله سیاسی و تروریستی مطرح نبوده است، هیچ یک از روزنامه‌های شبه‌ زنجیره‌ای که بخشی از پیشانی صفحه اول خود را به ماجرای حمله به میرمحمود موسوی اختصاص داده بودند به این بخش از سخنان اژه‌ای نپرداختند!  

صفحات اول روزنامه‌هایی که به بزرگنمایی یک ماجرای خانوادگی پرداخته بودند، یک روز پس از سخنان صریح سخنگوی دستگاه قضا، هیچ نشانی از «پیگیری» ماجرای «حمله به میرمحمود موسوی» نداشت! به راستی علت چیست؟ آیا پاسخی جز ناکامی در پروژه‌ بحران سازی برای نظام می‌توان یافت؟

 

 

نظر شما