شناسهٔ خبر: 127052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

شناسایی مسیرهای مقابله با جنگ قضایی آمریکا/ صرفا شکایت به محاکم بین‌المللی کارساز نیست

ابوالفضل ابوترابی/2 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور معتقد است در دومینوی خطرناکی که به واسطه جنگ قضایی واشنگتن رخ داده نباید کوتاه بیاییم چرا که ممکن است در آینده بازی‌های دادگاهی آمریکا و داستان مصادره اموال به اروپا نیز سرایت کند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه آمریکا اقدام به راه‌اندازی جنگ قضایی علیه ایران کرده است، گفت: آمریکا دومینوی خطرناکی را علیه ایران به نام جنگ قضایی شکل داده که با استفاده از آن خلاف قوانین بین المللی از محاکم استفاده کرده بعد از محکوم کردن ایران حکم صادر و آن را اجرا کرده و اموال ما را مصادره می کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نکته ای که ایجاد نگرانی می کند جهانی شدن این دومینو است که رفته رفته به کشورهای دیگر نیز سرایت کند و کشورهای اروپایی نیز قصد آغاز چنین حرکتی را پیدا کنند.

وی افزود: بر این اساس باید توجه داشت صرفا شکایت به دادگاه های بین المللی و لاهه در پی مصادره غیرقانونی ۲میلیارد دلار از اموال و دارایی های ایران از سوی آمریکا نمی تواند نتیجه بخش باشد بلکه باید نوع برخورد تشدید شود تا کشوری جرأت نکند به بهانه های واهی نسبت به مصادره اموال کشورمان اقدام کند.

ابوترابی در ادامه تأکید کرد: پیش از این آمریکا محکوم به پرداخت غرامت ۵۰ میلیارد دلاری به ایران در قبال جنگ هشت ساله عراق علیه کشورمان و حمایتی که این کشور از صدام کرده بود شده اما بعد از آن آنها نیز به دلیل واهی دیگری که اتهام تروریستی است ایران را به همین میزان محکوم و طی سرقتی ۲میلیارد دلار آن را نیز گرفتند.

عضو کمیسیون شواراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز شکایت به محاکم بین المللی اتلاف وقت است، خاطرنشان کرد: امروز تنها دارایی آمریکا در ایران سفارتخانه آنهاست لذا باید راه های دیگری را جایگزین کنیم تا اموالی که به صورت غیرقانونی از ما مصادره کرده اند پس بگیریم که نمونه آن می تواند مصادره اموال و کشتی های آمریکایی در خلیج فارس به میزان ۲میلیارد دلار باشد.

نظر شما