شناسهٔ خبر: 126998 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فروزنده:

دولتمردان با توجیه، نقض عهدهای طرف مقابل را به پای خود ننویسند

فروزنده/1 معاون پارلمانی در دولت دهم با تأکید بر اینکه دولتمردان با توجیه، نقض عهدهای طرف مقابل در برجام را به پای خود ننویسند، گفت: دولت در راستای مطالبه اجرای برجام از طرف مقابل باید اقدام عملی صورت دهد.

به گزارش «نماینده» لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم، در واکنش به بدعهدی های طرف مقابل درخصوص برجام، اظهار داشت: دولت باید با قوت و قدرت مقابل بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام عمل کند و از طرف مقابل برای اجرای دقیق تعهداتش مطالبه عملی کند.

وی افزود: دولت از روز اول این را اعلام کرد که با مذاکره می‌توانیم حقوق مردم را کسب کنیم، مذاکره کردند و تعهداتی هم دادند حال دولتمردان باید بدعهدی‌های طرف مقابل در اجرای تعهداتشان نسبت به برجام را شفاف بیان کنند.

فروزنده با تأکید بر اینکه دولت در راستای مطالبه اجرای برجام از طرف مقابل باید اقدام عملی صورت دهد، گفت: اگر این روند بدعهدی‌های طرف مقابل ادامه پیدا کند قطعا ملت ایران با آنان برخورد خواهد کرد که نتیجه آن رسوایی آمریکا در جهان خواهد بود.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص بدعهد بودن طرف مقابل، گفت: از همان آغاز مذاکرات رهبری به بدعهدی آمریکا تاکید داشتند، حال آقایان متوجه می‌شوند که آن سخنان عین حقیقت بوده و موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای نفوذ به کشور بوده است.

وی با بیان اینکه طرف مقابل به تعهداتش در برجام عمل نکرده است، گفت: ما در مذاکرات یکسری امتیازات را به طرف مقابل دادیم اما هنوز آنان به تعهداتشان عمل نکرده اند و دولت باید در عمل پیگیر این موضوع باشد.

فروزنده با تأکید بر اینکه دولتمردان از توجیه اقدامات و نقض عهدهای طرف مقابل در برجام، دست بردارند، گفت: نباید هیچ دفاعی از طرف مقابل آن هم بوسیله خودی صورت گیرد.

معاون پارلمانی دولت دهم در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کسی زحمات تیم مذاکره کننده را رد نمی‌کند اما دلیلی ندارد که دولتمردان با توجیه، بدعهدی‌های دشمن در برجام را به پای خود بنویسند. بجای توجیه هم‌راستا با مردم منافع ملت را پیگیری کنند.

نظر شما