شناسهٔ خبر: 126984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توطئه‌ معرفی ایران به عنوان عامل حملات ۱۱سپتامبر

پایگاه خبری اینترسپت گزارش داد لابی‌های حامی رژیم عربستان در تلاش هستند بعد از انتشار گزارش ۲۸ صفحه‌ای، ایران را عامل حملات ۱۱ سپتامبر معرفی کنند.

به گزارش «نماینده»، پایگاه خبری «اینترسپت» گزارش داده لابی‌های حامی عربستان سعودی، بعد از انتشار گزارش ۲۸ صفحه‌ای کنگره آمریکا درباره ارتباط احتمالی دولت ریاض با حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در تلاش هستند با استفاده از لابی‌گری ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کنند.

دولت آمریکا سرانجام چند روز پیش بخش‌های قبلاً سانسور شده یک گزارش کنگره معروف به گزارش ۲۸ صفحه‌ای را منتشر کرد.

این گزارش از کمک‌های گوناگون عواملی در داخل دولت عربستان سعودی به هواپیماربایان حادثه ۱۱ سپتامبر پرده برمی‌دارد.

اما، به نوشته «اینترسپت» این موضوع مانع از ان نشده که لابی‌ها و رسانه‌های تحت حمایت عربستان، بر تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره نقش این کشور در حوادث ۱۱ سپتامبر خط بطلان بکشند.

به نوشته اینترسپت، شماری از رسانه‌های تحت کنترل «دستگاه‌های گسترده روابط عمومی عربستان سعودی»، سند تازه منتشر شده را به منزله پایان پرونده نقش عربستان در این حادثه می‌دانند.

«فران تاون‌سند»، از مقامات اسبق دولت جورج دبلیو بوش، در یک ویدئو در هفته جاری گفت: «موضوع نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر را باید کاملاً تمام‌شده دانست.»

این ویدئو را «فوکوس واشنگتن»، تولید کرده که به نوشته اینترسپت، شرکتی تحت حمایت عربستان برای اثرگذاری بر سیاست‌گذاران آمریکا است. حساب کاربری سفارت عربستان در توئیتر این ویدئو را بازنشر کرده است.

سایر رسانه‌ها از جمله شبکه خبری العربیه، نیز علاوه بر دنبال کردن همین خط گفته‌اند که اکنون باید سوالات مربوط به دخالت ایران در ۱۱ سپتامبر را پیش کشید.

برچسب‌ها:

نظر شما