شناسهٔ خبر: 126979 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کریمی‌قدوسی : اجرای برجام به بن‌بست رسیده

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اجرای برجام به بن‌بست رسیده گفت: دورنمای برجام دورنمای مبهم و تاریکی است و فضا در کشور به سمتی می‌رود تا اجماع لازم برای از سر گیری غنی‌سازی با سرعت بیشتر در کشور انجام شود.

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقض عهد‌های مکرر برجام از سوی ۱+۵ اظهار داشت: آنچه قابل توجه است این است که تقریبا بحث اجرای برجام به بن‌بست رسیده چرا که از یک سو جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده اما در طرف مقابل هیچ اقدامی در جهت اجرای تعهدات برجام صورت نگرفته است.

وی افزود: پس از اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران و گذشت حدود ۶ ماه از آغاز برجام هیچگونه اثری مبنی بر اینکه ظرف مدت کوتاهی طرف مقابل تعهداتش را اجرا کند دیده نمی‌شود و آنچه که مشاهده می‌شود این است که براساس یک راهبردی که از قبل از برجام در حین برجام و پس از اجرای برجام بوده نظام سلطه و آمریکا به دنبال تشدید درگیری‌های خود با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها مذاکره را برای فرصتی به منظور عقب راندن جمهوری اسلامی از مواضع خود می‌خواستند نه اینکه بخواهند با انجام مذاکرات مشکلی را حل کنند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: دورنمای برجام دورنمای مبهم و تاریکی است در صورتی ما می‌توانیم این فضا را تغییر دهیم که طرف مقابل اراده ما را برای بازگشت به نقطه آغاز قوی ببیند.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس سازمان انرژی اتمی موظف است که حداکثر رأس ۲ ماه طرح جامع غنی‌سازی هسته‌ای را در مقیاس وسیع هم به آژانس و هم به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و نمایندگان نیز در قانونگذاری که داشتند بازگشت به نقطه اولیه جزیی از روح قانونی بوده است که اجازه داده تا دولت برجام را اجرا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: فضا به سمتی می‌رود تا اجماعی بین مجلس و دولت و نخبگان صورت گیرد تا این تصمیم اتخاذ شود که آنچه را که ملت می‌خواهند یعنی بازگشت به دوران غنی‌سازی صنعتی انجام دهیم که البته این بار با سرعتی بیشتر و با کم و کیف متمایز از گذشته این کار انجام خواهد شد.

نظر شما