شناسهٔ خبر: 126976 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری روحانی است

روحانی.jpg عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: اگر آقای روحانی به دنبال تحقق شعارهای سال ۹۲ باشد، اصلاح طلبان همچنان از او حمایت خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد نیشابوری، رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، در ارتباط با ورود احزاب به مسئله انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: تا به امروز به شکل عملی فکر نمی کنم هیچ حزبی وارد کار انتخاباتی شده باشد، اما قطعا گفت و گو هایی را همه‌ی احزاب در داخل جلسات خودشان آغاز کرده اند تا تحلیل و پیش‌بینی از وضعیت موجود و سال آینده داشته باشند و بتوانند احتمال حضور رقبا را بررسی کنند.

وی ادامه داد: قاعدتا گزینه ی اول احزاب اصلاح‌طلب تا این لحظه همچنان آقای روحانی است و از او حمایت می کنند. مگر آنکه در یک سال آینده، که وزارت کشور پیشنهاد تاریخ برگزاری انتخابات ها  را داده است، اتفاقی بیافتد. آقای روحانی  اگر در راستای تحقق شعارهای سال ۹۲ باشد اصلاح طلبان پشت وی خواهند ایستاد، اما اگر تخطی و ناتوانی درمیان باشد احتمال اینکه اصلاح طلبان از شخص دیگری حمایت کنند وجود خواهد داشت.

این فعال سیاسی همچنین ادامه داد:‌ در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا  باید گفت که دفاتر حزبی مشغول بررسی عملکرد اعضای فعلی شورای شهرشان هستند و داخل خود اگر گزینه ای داشته باشند بر روی صلاحیت او بحث و برسی می‌کنند. در داخل حزب اسلامی کار هم همین طور است.

وی گفت: اولین دستور العمل دفتر سیاسی حزب اسلامی کار برسی عملکرد اعضای فعلی شورای شهر بویژه اصلاح طلبان است و بعد از آن مشغول طراحی استراتژی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر خواهد شد. به طور کلی در شش ماه دوم سال فضای انتخابات شفاف تر، گزینه ها معلوم تر و شرایط انتخابات ملموس‌تر می شود  و در آن زمان است که می شود در مورد کسانی که می خواهند در این دو انتخابات کاندیدا شوند نظر داد.

نظر شما