شناسهٔ خبر: 126963 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شعار توقف انقلاب تهدیدات جدی را به‌وجود آورد/ آل سعود دشمن آشکار

سرلشکر جعفری/2 فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انقلاب بعد از دوم خرداد که شعار توقف انقلاب که توسط بخشی از مدعیان اصلاحات سر داده شد، دچار تهدید جدی شد.

به گزارش «نماینده» سرلشکر محمدعلی جعفری صبح پنجشنبه در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی در حرم مطهر رضوی با گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و تمامی کسانی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، اظهار کرد:خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

وی‌ ادامه داد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم و امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع برقراری امنیت در کشور گفت: کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی، تأمین است، به خصوص بیشتر از گذشته، در حالی که در همه منطقه کشوری به گونه ای با ناامنی هایی درگیر است اما ایران اسلامی از امنیتی بی‌نظیر برخوردار است.

جعفری با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، گفت: برخی از کشورهای داخل منطقه و آل سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند و امروزه هزینه‌های زیادی انجام می دهند تا ناامنی به ایران نیز برسد اما آمادگی بسیار زیادی در نیروهای نظامی وجود دارد و برنامه‌های دشمنان علیه کشور را خنثی می‌کنند و امیدواریم همه بخش های سپاه پاسداران به‌ویژه نیروی دریایی همین گونه با قدرت این امنیت را حفظ کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن گفت: ایشان در ماه‌های اخیر از کلید واژه هایی در همه سخنان خود استفاده می‌کردند که آنها انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و تاکید و باورهای انقلابی است، سپاه پاسداران عقیده دارد که باید علت اهمیت این کلیدواژه‌ها از سوی برای رهبر معظم انقلاب بررسی شود.  

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایشان نگران این موضوع هستند، گفت: رهبرانقلاب نگران انقلاب و حرکت انقلابی هستند بنابراین باید به ضرورت این موضوع توجه کرد و اصالت و هدف اصلی سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامی است. ما وظیفه داریم به این سخنان رهبر معظم انقلاب توجه کرده و به آنها بپردازیم چون وظیفه اصلی ما حفط، توسعه و ترویج انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند مسئولیت اصلی سپاه حفظ انقلاب است و شرکت در جنگ با نیروهای خارجی در درجه دوم فعالیت سپاه قرار دارد، ما باید این پاسداری از انقلاب اسلامی را باید برای خود معنا کنیم و بدانیم به غیر از وظیفه تخصصی که در یگان های مختلف داریم این وظیفه نیز بردوش ما است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه حفظ انقلاب یک وظیفه مشترک بین همه پاسداران و وابستگان به سپاه است، گفت: این حفظ انقلاب اسلامی و تاکید بر آن برای سپاه پاسداران به صورت عمومی مطرح می‌شود، امروز خطرها و نگرانی‌هایی وجود دارد و پس از برجام شرایط حساسی حاکم است که لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

جعفری افزود: محتوای سپاه نظارت بر انقلاب است و این امر باید در بدنه سپاه جای بگیرد زیرا سپاه یک نیروی انقلابی است که بر اساس دین و، تقوا، درک و عمل انقلابی به وجود آمده است.

وی‌ با اشاره به شکل‌گیری تحریم‌ها علیه انقلاب به صورت مستقیم در خصوص مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی و سپس درباره مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و قرارگرفتن انقلاب در معرض خطر جدی گفت: انقلاب بعد از دوم خرداد که شعار توقف انقلاب که توسط بخشی از مدعیان اصلاحات سر داده شد، دچار این تهدید جدی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: از سال ۷۸ این خطر بسیار جدی‌تر شد و مستحضر هستید چفیه‌ بر دوش رهبری برای حفظ مخالفت و مبارزه با این تفکر خطرناک با انقلاب است.

جعفری افزود: این خطر همچنان وجود دارد و بسیار جدی است، مهم ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی نیز نگهداری از آن است که سپاه وظیفه این نگهداری را برعهده دارد.

وی با تأکید براینکه خطر انحراف انقلاب در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار جدی است، اظهار کرد: سپاه باید به انجام مأموریت حفظ انقلاب توجه ویژه داشته و تمرکز خود را به ماموریت اصلی که حفظ انقلاب است، معطوف کند، بنابراین در کنار آمادگی های نظامی و ساخت تجهیزات، ابعاد دیگر نیز باید در سپاه تقویت بشود تا بتواند از انقلاب به درستی دفاع کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروزه ارزش‌های سیاسی و فرهنگی مورد حمله قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر هر روز از یک سمت و سویی و با روش‌های مختلف به ارزش‌های انقلاب اسلامی حمله می‌شود و سپاه وظیفه دارد به این موضوع کند و علت توجه به این ابعاد آن است که سپاه  بتواند در همه ابعاد از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دفاع کند.

جعفری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن اخلاص برای‌ شرکت در جنگ گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شرکت در جنگ نیاز به اخلاص دارد.

وی با بیان اینکه معنویت به عنوان محور اصلی سپاه نکته‌ای است که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید کرده‌اند، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر راهبردی برای تقویت دین است و لازم است در جامعه و منطقه ما به آن پرداخته شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که از لحاظ ارزش‌های معنوی در جایگاه ایده‌ال و مطلوب هستیم اما نیاز داریم تا سپاه به بالاترین سطوح ارزشی و معنوی دست پیدا کند تا بتواند ماموریت‌های خطیر خود را به سرانجام برساند و برای این امر راه‌های مختلفی وجود دارد.

نظر شما