شناسهٔ خبر: 126929 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حضرتی در جمع خبرنگاران:

مسئولان، پیش از همه از برادر متخلفشان تبری جویند/جا دارد مجلس به کنگره آمریکا پیامی ویژه دهد

حضرتی عضو فراکسیون امید گفت: توصیه ما به قوای سه گانه این است که منافع کشور را به منافع منتسبان خود وصل نکنند و اگر مسئولی برادر و خواهرزاده‌اش خلاف کرده است خود پیش از همه از او تبری بجوید.

به گزارش «نماینده» الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۳۰ تیر پس از اتمام جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از همکاران ما فعلا در حال مذاکره و صحبت هستند و می‌کوشند که استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شکل نگیرد و اشکالاتی که در استیضاح مطرح شده است در وزارتخانه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه خود شخصا در این شرایط با استیضاح مخالف است، اظهار داشت: هیچ گونه استیضاحی را برای هیچ وزیری الان مصلحت نمی‌بینم.

حضرتی گفت: با توجه به مشکلاتی که در بخش فیش‌های حقوقی برای دولت پیش آمده است پشت سرش استیضاح وزرا به صلاح نیست. البته سوال، تذکر و ... حق نماینده است و می‌تواند از حق خود استفاده کند و وزرا هم از اینکه نماینده‌ای به آنها تذکر دهد نباید ناراحت شوند و باید استقبال کنند و قطعا سوال، تذکر و استیضاح رافع مشکلات وزارتخانه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به حضور بین ۸۰ تا ۱۰۰ عضو فراکسیون امید در جلسه روز گذشته خاطرنشان کرد: بعضی از اعضا در رفت و آمد بودند، بعضی به کمیسیون‌های تخصصی خود می رفتند و بعضی به مجامع استانی و میانگین حضور اعضا به نظر من بالای ۸۰ نفر بود و امر کاملا طبیعی است که همواره ۱۵۰ یا ۶۰ نفر مانند سربازخانه نمی آیند در جلسه فراکسیون شرکت کنند چرا که نماینده جلسات مختلف داشته و دیدار مردمی دارد و معمولا جلسات فراکسیون‌ها با ۵۰ درصد اعضا تشکیل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت اشاره کرد و گفت: ما در این کشور از هر اقدامی در جهت فسادزدایی و مقابله با کسانی که باند فساد تشکیل داده‌اند از هر دسته،‌جناح و حزبی که باشند حمایت می‌کنیم اما چند نکته وجود دارد.

وی ادامه داد: اول اینکه مبارزه با فساد نباید سیاسی شود و شائبه سیاسی بودن پیدا کند چرا که خود این مانعی برای مبارزه با فساد است و موجب می‌شود که به نتیجه نرسد و یا اینکه شائبه سیاسی بودن آن در اصل ماجرا غلبه کند.

حضرتی گفت: آرزو می‌کردم که اطلاعات سپاه وارد این موضوع نمی شد و قوه قضائیه خود در این زمینه اقدام می‌کرد. البته حتما موضوعی خیلی ویژه و حاد امنیتی پشت ماجرا بوده است که اطلاعات سپاه وارد شده است.

وی تصریح کرد: در هر صورت ما از هر اقدامی در جهت مبارزه با فساد و مبارزه با باندهای فساد که منافع ملی و بیت‌المال را به خطر انداخته‌اند حمایت می‌کنیم و توصیه ما به همه دست‌‌اندرکاران در قوای سه گانه این است که منافع مجموعه کشور را به افرادی که به شکلی منتسب به آنها هستند وصل نکنند و اگر در جایی کسی فرزندش، برادرش و یا خواهرزاده‌اش خلاف کرده است خود اولین کسی باشد که در جهت تبری جستن و جلوگیری از مشکلی که فامیلش به وجود آورده است اقدام کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد همانطور که در بحث فیش های حقوقی به گونه‌ای شروع کردند که دولت را به چالش جا دارد مجلس به کنگره آمریکا پیامی ویژه دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به وقوع کودتا در ترکیه گفت: عکس‌العمل دولت و وزارت خارجه در این باره درست و بجا بود.

وی با اشاره به حدس‌ها و گمان‌های بسیار درباره ماهیت کودتا در ترکیه اظهار داشت: قوی‌ترین احتمال بر این است که این آخرین تلاش‌های نظامیان ترکیه در جهت بازگشت به قدرت بوده باشد.

***اردوغان در صورت اطلاع از وقوع کودتا با زرنگی بر آن سوار شده است

حضرتی با رد احتمال دست داشتن فتح‌الله گولن در این کودتا گفت: همچنین معتقد نیستم که از صفر تا صد طراحی این کودتا را آقای اردوغان انجام داده باشد؛ آقای اردوغان شاید هم اگر از وقوع کودتا اطلاع داشت سوار بر حرکت شد و با زرنگی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از انتخاب خوب مجلس در رأی دادن به محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید جهت عضویت در هیأت عالی نظارت بر مطبوعات گفت: آقای وکیلی در حوزه مطبوعات سابقه و اطلاعات خوبی دارد و به روز است و نماینده تهران هم هست و لازم است از انتخاب خوب نمایندگان تشکر کنم چون در هیأت عالی نظارت بر مطبوعات موضوعات فوق‌العاده سرنوشت‌سازی مطرح می‌شود و قانون هیأت نظارت بر مطبوعات به گونه‌ای است که صاحبان نشریات را دعوت نمی‌کنند و بدون آنکه از او بپرسند در جهت تعطیلی نشریه اقدام می‌کنند لذا حضور یک نفر آشنا و درد آشنا با مطبوعات می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد.

***جا داشت در سالگرد برجام دولت گزارشی از دستاوردهای آن ارائه دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سالگرد برجام اشاره کرد و گفت: جا داشت دولت محترم از نتایج ملموسی که در این یکسال نصیب کشور شده است گزارشی دقیق و نمایی درست ارائه دهد که متأسفانه دولت در این زمینه همچنان قصور دارد و دستگاه‌ تبلیغاتی و رسانه‌ای‌اش همچنان خوابیده و بی‌انگیزه است.

وی ادامه داد: از آن طرف مخالفین داخلی در جهت تخریب برجام و کمرنگ نشان دادن دستاوردهای آن از تلاش شبانه‌روزی فروگذار نیستند. همانطور که در آمریکا مخالفین برجام، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها هم در تلاش هستند.

حضرتی ابراز امیدواری کرد که دولت اگر به خود و مجموعه مدیرانش رحم نمی‌کند به ملت رحم کند و راجع به دستاوردهای برجام که کل ملت به آن چشم امید بسته‌اند گزارش دهد.

***جا دارد مجلس به کنگره آمریکا پیامی ویژه دهد

وی در پاسخ به سوالی درباره نطق امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ جا دارد مجلس به صورت جدی‌تر در جهت مقابله با کسانی که کارشکنی کرده و هر روز طرحی در کنگره‌ آمریکا در مقابله با برجام تصویب می‌کنند پیامی ویژه دهد و صحبت‌های امروز آقای لاریجانی نیز کاملا بجا و درست بود.

نظر شما