شناسهٔ خبر: 126664 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه قطعى دشمنان شیعه براى دوران پساداعش ایجاد اختلاف میان شیعیان است

علی خمینی رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق با حضور در حرم امام خمینى(ره) ضمن اداى احترام به مقام شامخ امام با حجت الاسلام سید على خمینى دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «نماینده»، سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق با حضور در حرم امام خمینى(ره) ضمن اداى احترام به مقام شامخ امام با حجت الاسلام سید على خمینى دیدار و گفتگو کرد.

سیدعلی خمینی در این دیدار  ضمن تمجید از خاندان بزرگ حکیم و مجاهدات شهید محمد باقر حکیم و مرحوم سید عبدالعزیز حکیم از نقش حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم و مجلس اعلاى شیعیان عراق در گذشته و حال تقدیر کرد.  

حجت الاسلام سید على خمینى اوضاع امروز عراق را اوضاعى بغرنج نامید و ادامه داد: الحمدلله ارتش و نیروهاى مردمى(الحشد الشعبى) در میدان مبارزه با داعش موفقیتهاى بزرگى به دست آورده اند و به حول و قوه ى الهى در سالها بلکه ماههاى آینده خطر داعش به عنوان یک دولت در خاک عراق به پایان خواهد رسید.  

سید على خمینى ضمن اشاره به نقش ارزشمند آیت الله العظمى سیستانى در دوران جدید عراق افزود: حضور این عالم ساده زیست و مدیریت ایشان در عراق واقعا عجیب و پر برکت بوده است.  

وی افزود: شاید مردم ایران ندانند که آیت الله سیستانى به عنوان یک مرجع بزرگ شیعه، در منزل محقر و قدیمى خود حتى از موتور برق هم استفاده نمى کنند و در نجف که روزانه ده ساعت برق قطع مى شود ایشان هم چون مردم در گرما و تاریکى زندگى مى کنند. این همان عاملى است که در کنار تدبیر صحیح سیاسى عامل این شده است که ایشان به عنوان یک ملجأ و پناه براى مردم عراق محسوب شوند.

سیدعلی خمینی در بخش دیگرى از سخنانش ضمن تایید سخنان سید عمار حکیم، به حساسیت کشورهاى مرتجع منطقه اشاره کرد و گفت: شاید  فارس شیعه براى این کشورها قابل تحمل باشد اما عرب شیعه ى على بن ابى طالب در مهد کشورهاى متعصب سنى غیر قابل تحمل است و یکى از علل نا آرامى در عراق همین حضور پر رنگ شیعیان در میدان عمل است.

وی گفت: از برنامه هاى قطعى دشمنان شیعه براى دوران پسا داعش ایجاد اختلاف میان شیعیان است لذا باید همه چه در ایران و چه در عراق هوشیار باشیم که گروه هاى شیعه دچار اختلاف و تشتت نشوند.

سید على خمینى در پایان سخنانش با اشاره به تفوق جمهورى اسلامى ایران بر تروریستها و دشمنان داخلى اش ابراز امیدوارى کرد که مردم بى دفاع عراق هر چه زودتر روى آرامش را ببینند.

هم چنین در این دیدار حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینى گفت: امام خمینى وفاى بسیار زیادى نسبت به مردم عراق داشت و حتی در جنگ با عراق هم علاوه بر دفاع از خاک خود به فکر مردم بى پناه عراق بود.

سید عمار حکیم، امام خمینى را مردى بزرگ نامید که انقلابى بزرگ را رهبرى کرد و توانست امنیت و آرامش را در ایرانِ پس از انقلاب حاکم کند.

رئیس مجلس اعلاى شیعیان عراق مشکلات پیش روى عراق را حاصل سالهاى سال دانست و افزود: از سال ٩١ میلادى مردم عراق با مشکلات پى در پى مواجهند از تحریم تا جنگ و از روند انتقال قدرت تا داعش.

وى در عین حال مشکلات عراق را قابل حل اما زمانبر ارزیابى کرد و ابراز امیدوارى نمود که مشکلات این کشور بزرگ به مرور زمان حل شود.

نظر شما