شناسهٔ خبر: 126520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

توافقی برای انزوای ایران

گالانت.jpg

در شرایطی که رسانه‌های مختلف بهبود رابطه ترکیه و اسرائیل را بازگشت دوباره این کشور به آغوش صهیونیست‌ها و دوری از آرمان‌های بزرگ ملت مسلمان فلسطین می‌دانند، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی، توافق این رژیم برای عادی‌سازی روابط با ترکیه را ابزاری برای انزوای ایران توصیف کرد.

«یوآو گالانت» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق این رژیم با ترکیه در درجه اول از نظر امنیتی و اقتصادی برای تل‌آویو دارای اهمیت است. گالانت در رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد: «این توافق به انزوای «تروریسم ایران» و فراهم شدن زمینه برای ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای منجر خواهد شد.»

«بنالی ایلدریم» نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه رسماً توافق عادی‌سازی و از سر گیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و روز چهارشنبه نیز کنست اسرائیل این توافق را مورد تأیید قرار داد. این توافق برای بهبود روابط با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. از جمله کسانی که به این توافق انتقاد کرده‌اند، خانواده کشته‌شدگان کشتی مرمره هستند که اعتقاد دارند این توافق برای بهبود روابط خون عزیزانشان را پایمال کرده است. ترکیه این روزها تلاش دارد روابط خود با برخی از متحدان پیشین خود یعنی روسیه و رژیم صهیونیستی را بهبود بخشد و در این راستا به توافق با رژیم صهیونیستی رسیده است.

نظر شما