شناسهٔ خبر: 126414 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشاور روحانی: باید با دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد شود

ترکان مشاور رئیس‌جمهور درباره دریافت حقوق‌های غیرمتعارف و خارج از عرف توسط برخی از مدیران دولتی گفت: باید با این موارد حتما برخورد شود.

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور درباره دریافت حقوق‌های غیرمتعارف و خارج از عرف توسط برخی از مدیران دولتی اظهار داشت: حقوق‌های نابجایی که در این رابطه دریافت شده یک خطای مدیریتی است.

وی افزود: ممکن است مدیرعامل بانک در برخی موارد مقصر نباشد زیرا در جایی دیگر این حقوق را تصویب کرده و او گرفته است لذا آنجایی که این میزان حقوق را تعیین کرده، ‌ اشکال دارد.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این میان برخی اشخاص برای خودشان ۱۷۵ ساعت اضافه کاری رد کرده‌اند که این سؤال پیش می‌آید که آیا یک انسان معمولی در یک ماه می‌تواند ۱۷۵ ساعت اضافه کاری انجام دهد؟ چون ما طبق قانون ۱۹۲ ساعت کار موظفی داریم و در صورتی هم که ۱۷۵ ساعت اضافه کاری رد کنیم تقریبا ۳۶۰ ساعت کاری می‌شود که برای ۲۲ روز کاری آیا کسی می‌تواند این مقدار کار کند؟

ترکان گفت: باید با این موارد حتما برخورد شود. در این میان برخی افراد برای خودشان وام تصویب کردند که مگر می‌شود بانکی رأسا به تصمیم خود وامی برای خودش تصویب کند که این اقدام دارای ایراد است و این موارد خطای مدیریتی است و متاسفانه مراقبت‌های لازم هم صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: حتما باید کسانی که در این زمینه مسئول بودند مسئولیت کارشان را بر عهده بگیرند و آقای رئیس‌جمهور هم دستور برخورد با این گونه موارد را صادر کردند.

نظر شما