شناسهٔ خبر: 126347 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

پرویز سروری:

نزدیکان رئیس‌جمهور نباید احساس کنند "حق ویژه‌" دارند/ مردم منتظر برخورد با حسین فریدون هستند

پرویز سروری/2 عضو شورای مرکزی جمعیت رهپوبان گفت: نزدیکان رئیس جمهور نباید احساس کنند که حق ویژه‌ای دارند چرا که در غیر این صورت نتیجه‌اش می‌شود همان چیزی که امروز ما شاهد آن در موضوع حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده‌های غیرقابل باور هستیم.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اصرار حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور برای تصدی علی صدقی رئیس معزول بانک رفاه کارگران بر این سمت گفت: ما در طول انقلاب از مدیران توصیه‌ای کم ضربه نخوردیم؛ مدیرانی که با توصیه وارد می‌شوند عموماً نظام شایسته‌سالاری را مختل می‌کنند و ناکارآمدی‌شان از جیب ملت هزینه می‌شود.

سروری در ادامه ابراز امیدواری کرد: آقای رئیس‌جمهور با شعارهایی که در انتخابات ریاست جمهوری دادند مبنی بر اینکه ما خط قرمزی نداریم و بر آن اساس مواضع رئیس‌جمهور سابق را که خط قرمز ما وزرا است را به‌شدت نقد می‌کردند ان‌شاءالله خط قرمزی نداشته باشند و رفتار مداخله‌جویانه آقای فریدون در ابقاء مدیرعامل بانک رفاه را جدی بگیرند.

وی بابیان اینکه باید برخورد لازم برای جلوگیری از رفتارهای توصیه‌ای انجام شود گفت: نزدیکان رئیس‌جمهور نباید احساس کنند که حق ویژه‌ای دارند و بخواهند در کارهایی که به آن‌ها ارتباطی ندارد مداخله کنند که اگر این‌گونه نشود نتیجه‌اش می‌شود همان چیزی که امروز ما شاهد آن در موضوع حقوق‌های نجومی و سوءاستفاده‌های غیرقابل‌باور هستیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم منتظر هستند که ببینند با مدیران متخلف و با توصیه‌های غلطی که صورت گرفته چه برخوردی می‌شود گفت: ما امیدواریم که برخوردی متناسب با این موضوع از طرف رئیس‌جمهور محترم صورت بگیرد و دیگر کسی این اجازه را به خودش ندهد که بخواهند خارج از حدود و وظایف و اختیاراتش در امور دخالت کند و شایسته‌سالاری را مختل کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر توصیه‌های قبلی دلسوزان نظام مراعات می‌شد امروز ملت هزینه سنگینی را در مورد موضوع حقوق‌های نجومی پرداخت نمی‌کردند گفت: با این رفتار ملت اعتماد خود را از می‌دهد و این در حالی است که بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی اعتماد مردم به نظام و مسئولین است این که در هر موقعیتی مردم با جان و مالشان حضور پیدا می‌کنند این ثمره درخت پر بار اعتماد بین ملت و نظام است و نباید مخدوش شود. اگر مسئولین محترم نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی کنند رفته‌رفته این سرمایه بزرگ تضعیف می‌شود و تضعیف آن می‌تواند منافع و مصالح ملی کشور را به‌شدت به مخاطره بیندازد.

سروری اظهار داشت: برای اینکه آن اعتماد ازدست‌رفته دوباره مثل گذشته بین ملت و مسئولین برقرار شود باید شاهد برخوردهای قاطع و مقتدرانه‌ای از طرف مسئولین به‌ویژه رئیس‌جمهور باشیم تا بتواند آن اعتماد ازدست‌رفته را برگرداند.

وی در خصوص آسیب‌های عدم واکنش درست دولت نسبت به موضوع حقوق‌های نجومی بابیان اینکه به نظر من خود دولت از این شرایط آسیب جدی می‌بیند گفت: بالاخره مسئولین مربوطه‌ای که باید در این امور اقدامی می‌کردند وقتی نظرشان مراعات نمی‌شود و دیگرانی که هیچ حق و وظیفه‌ای ندارند می‌آیند به‌عنوان نزدیکان رئیس‌جمهور مداخله می‌کنند و افراد را به سیستم تحمیل می‌کنند طبیعی است که دیگر این دولت پاسخگویی نخواهد بود.

وی افزود: وقتی می‌خواهند از مدیران توصیه‌ای استنطاق کنند مسئول مربوطه و مسئول بالاسری‌اش به‌طور طبیعی خواهد گفت که من این را نگذاشتم، این را به من تحمیل کردند و پاسخگو نخواهد بود و مسئله پاسخگویی دچار اختلال می‌شود که درنتیجه آن مسئولین مربوطه احساس می‌کنند که تشریفاتی در جایگاهشان قرارگرفته‌اند و این‌ها می‌تواند به‌شدت به دولت ضربه بزند، دولت را از کارایی خود خارج کند و اعتماد مردم نسبت به دولت را به‌شدت مختل کند.

نظر شما