شناسهٔ خبر: 126329 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقوی با اشاره به سخنان اخیر روحانی:

آقای روحانی؛ آیا شهدای منا و دو نوجوان عمره‌گذار شهروندان ایران نبودند؟!

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آیا حدود 500 جان باخته منا و دو نوجوان عمره‌گذار که حیثیت آنها خدشه‌دار شد، شهروندان این کشور نیستند که رئیس جمهور اشاره‌ای به حقوق آنها کند؟

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی، با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در مراسم هفته قوه قضائیه که خواستار رسیدگی به پرونده عاملان حمله به سفارت عربستان در تهران شده بود، اظهار داشت: در این شکی نیست که دستگاه قضایی باید به همه تخلفات رسیدگی کند و مطالبه مردم هم همین است که به همه تخلفات، از جمله به حقوق‌های نجومی و رانت‌های اطلاعاتی رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: اما وقتی رئیس‌جمهور متعرض افرادی می‌شود که در رابطه با سفارت عربستان تخلف کرده‌اند، حداقل به جنایات طرف مقابل هم اشاره کند؛ اگر انسان عادل باشد، باید هر دو طرف ماجرا را ببیند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حدود ۵۰۰ نفر از هموطنانمان در فاجعه منا جان خود را از دست دادند؛ آیا این افراد شهروند این کشور نیستند!؟ حیثیت اخلاقی دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده خدشه‌دار شد، آیا حق آنها نیست که رئیس‌جمهورشان اشاره‌ای به حقوق آنها بکند!؟

نقوی حسینی تاکید کرد: اگر به تخلفات عده‌ای در حمله به سفارت پرداخته می‌شود، به آن سوی ماجرا و حقوق جانباختگان فاجعه منا و حادثه فرودگاه جده و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام هم پرداخته شود؛ انتظار این است که رئیس‌جمهور محترم مدافع حقوق همه شهروندان ایرانی باشد.

هیچ گزارشی از روند پیگیری فاجعه منا به مردم داده نشده است

وی در پاسخ به این سؤال که روند پیگیری فاجعه منا در دولت چگونه است، اظهار داشت: حداقل این است که هیچ گزارشی به مردم داده نمی‌شود که پیگیری‌ها به کجا رسیده و چه اقداماتی انجام شده است؛ انتظار ما این است که دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس‌جمهور برای احقاق حقوق مردم قاطعانه برخورد کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به همان اندازه که حمله به سفارت عربستان بد است و آقایان از آن ناراحت می‌شوند، باید جان و حیثیت شهروندان این مملکت هم برای آنها مهم باشد و از حقوق مردم دفاع کنند.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی روز گذشته در مراسم هفته قوه قضائیه گفت:  مردم می‌خواهند بدانند اگر عده‌ای برخلاف قانون و برخلاف امنیت کشور به یک سفارت خارجی حمله کردند که عاملانشان و آمرانشان به خوبی روشن هستند، قوه قضائیه چگونه برخورد می‌کند و چگونه اجرای این حکم به سمع و نظر مردم می‌رسد؟

نظر شما