شناسهٔ خبر: 126307 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد

زیباکلام؛

در اکثر خانواده‌ها حداقل یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد/ سایه رکود همچنان بر کشور سنگینی می‌کند

زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح‌ طلب تصریح کرد: واقعیت این است که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خیلی دچار تغییر و تحول نشده است و سایه رکود همچنان بر کشور سنگینی می‌کند.

به گزارش «نماینده» صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز چهارشنبه ۹۵/۴/۹ یادداشتی را در روزنامه اعتماد به رشته تحریر درآورده است که بخش هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

- از واقعیت نمی‌توان صرف نظر کرد و آن را نادیده گرفت. وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خیلی دچار تغییر و تحول نشده. این درست است که دولت با تلاش زیاد توانسته تورم را مهار کند و این هم درست است که حداقل اگر دولت نتوانسته جلوی فساد را بگیرد، دست‌کم خود بر فسادهای جدیدی نیفزوده، اما اینها کافی نیست. ما به یک روایت بالای ٧ میلیون و به روایتی دیگر بالای ٤ میلیون بیکار در کشور داریم.

- در خانه کمتر خانواده‌ای را می‌توان این روزها در شهرهای بزرگ باز کرد و حداقل با یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار مواجه نشد.

- سایه رکود همچنان بر کشور سنگینی می‌کند و همچنان صنایع را گرفتار و اسیر نگه داشته است. کم نیستند صنایعی که یا تعطیل شده‌اند یا در شرف تعطیلی قرار دارند، یا به زحمت و به واسطه نبود نقدینگی نوک بینی خود را بالای آب نگه داشته‌اند.

- در این شرایط خیلی مهم است که دولت روحانی بتواند به کسانی که رای‌دهندگان بالقوه‌اش هستند نشان دهد که تلاش‌هایش چه میزان در خصوص اقتصاد موفقیت آمیز و چقدر ناموفق بوده است.

-  بنابراین جدای از اینکه دولت روحانی در یازده ماه آینده چه دستاوردهایی در حوزه سیاست و اقتصاد داشته باشد این مساله تعیین تکلیف خواهد کرد که او چقدر خواهد توانست صمیمانه با مردم صحبت کند؛ امری که متاسفانه در این سه سال گذشته از آن همواره غفلت ورزیده است.

نظر شما