شناسهٔ خبر: 126300 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم با سوی بالا در صورت نقض برجام/ مصوبه‌ای با ۱۹۰ هزار سو در طول دو سال

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درمجلس مصوبه‌ای با ۱۹۰ هزار سو در طول دو سال به تصویب رسیده که اگر آن‌ها نخواهند به تعهدات خود عمل کنند مجلس دولت را مکلف می‌کند در راستای غنی‎سازی اورانیوم با ضریب جداسازی بالا بدون محدودیت اقدام کند.

به گزارش «نماینده» علاءالدین بروجردی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز ساخت ۱۵ باب مدرسه در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت عدم اجرای تعهدات طرف مذاکره‌کننده در توافقنامه برجام، جمهوری اسلامی ایران نیز با نادیده گرفتن تعهدات خود اقدامات لازم در خصوص ازسرگیری غنی‎سازی اورانیوم را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره مواضع به‌حق جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام افزود: همچنان که معظم له فرمودند اگر طرف آمریکایی بخواهد تعهدات خود در برجام را زیر پا گذاشته و آن را پاره کند ما نیز برجام را آتش می‌زنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع محدودیت‌های جمهوری اسلامی در مواجه با نقض برجام از سوی مذاکره‌کنندگان طرف مقابل تصریح کرد: چنانچه طرف مقابل بخواهد در اجرای تعهدات خود در متن توافقنامه برجام اخلال وارد کرده و آن‌ها را نقض کند بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مکلف است در راستای  غنی‎سازی اورانیوم با ضریب جداسازی بالا بدون هیچ محدودیتی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس مصوبه‌ای با ۱۹۰ هزار سو در طول دو سال به تصویب رسیده که اگر آن‌ها نخواهند به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند مجلس دولت را مکلف می‌کند در چارچوب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی عمل کند.

بروجردی با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران دستگاه‌های مختلف کشور گفت: درهرصورت دریافت چنین حقوقی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست نه از طرف دولت، نه مجلس و نه افکار عمومی و همان‌طور که قوه قضائیه و حوزه بازرسی در این زمینه ورود پیداکرده حتماً باید نقطه پایانی بر این ناهنجاری رفتاری توسط کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، گذاشته شود.

نظر شما