شناسهٔ خبر: 126299 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیانیه جمعیت حامیان آزادی قدس شریف:

سیاست غرب و صهیونیسم در منطقه از سر استیصال و دیوانگی است

بیت المقدس43 جمعیت حامیان آزادی قدس شریف تاکید کرد: اقدامات آمریکا، اروپا و صهیونیسم در بسیاری از کشورهای اسلامی نه از سر اقتدار و برتری که از سر انفعال، استیصال و دیوانگی است.

به گزارش «نماینده» جمعیت حامیان آزادی قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: روز قدس که همجوار شب قدر است، لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هوشیاری آنان باشد» امام خمینی(ره)؛ مسلمانان، موحدان و آزادگان جهان، امسال سی و هشتمین سال پیاپی، دعوت امام خمینی را لبیک گفته و با گرامیداشت روز جهانی قدس، بار دیگر با آرمان آزادی فلسطین و حذف اسرائیل از صفحه‌ی روزگار، میثاق خود را تجدید می‌کنند.

این بیانیه تاکید دارد: رخدادهای تلخ و غم‌بار دنیای امروز، به‌ویژه منطقه اسلامی، بیش از پیش آشکار می‌سازد که اعلان روز جهانی قدس، طرحی راهبردی، حرکتی حکیمانه، ابتکاری آینده‌نگرانه و اقدامی هوشیارانه در جهت بیداری و بسیج عمومی و اتحاد امت اسلامی در تقابل با چپاولگران، دزدان و جنایتکاران بین‌المللی حاکم بر نظام صهیونیستی جهان بود. استقبال افکار عمومی از روز جهانی قدس و برگزاری همایش جهانی راه‌پیمایی در قاره‌های مختلف، نه فقط به معنی اعلان موضع مشترک جهانیان برابر غاصبان صهیونیست سرزمین فلسطین، بلکه قیام و رویارویی علیه سیطره فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مشتی یهودی بر ارکان قدرت در نظام سلطه بین‌المللی است.

این بیانیه می‌افزاید: افکار جهانی امروز به‌خوبی می‌داند که جنگ، فساد و کشتار نیابتی گروه‌ها و جریان‌های تکفیری و وهابی تروریست در ممالک اسلامی از در جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین تا رویدادهای امروز افغانستان، پاکستان، ترکیه، عربستان، اردن، مصر، میانمار، نیجریه، لیبی، اردن، قطر و غیره، هم‌چنین محاصره و کشتار وحشیانه‌ مردم مظلوم غزه و کرانه باختری، حلقه‌های به هم وابسته و پیوسته سلسله توطئه‌هایی است که طراحی و فرماندهی پشت صحنه آن مشتی صهیونیست نژادپرست و سفاک هستند که اهرم‌های قدرت جهان و کانون فرمانروایی آمریکا و اتحادیه اروپا را در چنگال خود دارند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: سیاست‌های خصمانه، فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها و جنگ روانی و تبلیغاتی همه‌جانبه و مستمر علیه ایران و مردم مسلمان این کشور و حتی امضای توافقنامه برجام با دولت جمهوری اسلامی از یک‌سو نشانه‌ استیصال و انفعال آنها در برابر گفتمان و اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی و از سوی دیگر حاکی از هراس و وحشت برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران صهیونیست نظام سلطه از شکوفایی تمدن اسلامی به پرچم‌داری ایران و گسترش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت در میان مسلمانان دیگر بلاد اسلامی است.

این بیانیه تاکید کرده است: آنها امروز در کمال حیرت و ناباوری، نظاره‌گر برکات و دست‌آوردهای جهانی و منطقه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی و اقتدار و عظمت مسلمانان هستند. وحشی‌گری‌ها و کشتار بی‌رحمانه آنها و مزدورانشان در ممالک اسلامی از یک‌سو و پایداری، ایستادگی و دستاوردهای شگفت‌آور جبهه مقاومت اسلامی در سراسر بلاد یادشده، به‌خوبی نشان می‌دهد که آنها نه‌تنها در مهار آتشفشان خشم پیروان اسلام ناب محمّدی (ص) و امواج خروشان نهضت اسلامی دچار شکست و انفعال گردیده بلکه با همه دسیسه‌ها و توطئه‌های خود قادر نبوده‌اند یاد و نام و آرمان فلسطین و آزادی قدس را از بین ببرند و رژیم غاصب اسرائیل یعنی کانون بحران منطقه و جهان اسلام را از تیررس جبهه مقاومت مصون نگه دارند و از فروپاشی و نابودی آن پیش‌گیری کنند.

این بیانیه می‌افزاید: تشدید رفتارها و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی آمریکا و اتحادیه اروپا در دوران اخیر و سبقت‌گیری سران و رؤسای بعضی کشورهای اسلامی مثل عربستان، ترکیه، مصر، قطر، بحرین، اردن برای اتحاد با صهیونیست‌ها و به رسمیت شناختن رژیم غاصب اسرائیل، به‌وضوح ثابت می‌کند که برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران صهیونی در عرصه بین‌المللی، آزادی فلسطین را سرآغاز آزادسازی دیگر کشورهای اسلامی و سقوط حکام و تاجداران وابسته به اردوگاه صهیونیسم ارزیابی می‌کنند. بنابراین، سیاست‌ها، اقدامات و رفتارهای وحشیانه‌ امروز آنها در بسیاری از کشورهای اسلامی نه از سر اقتدار و برتری که از سر انفعال، استیصال و دیوانگی است.

سازمان مردم‌نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف، از عموم مسلمانان در جهان به‌ویژه مردم مسلمان ایران اسلامی دعوت می‌کند ضمن حفظ هشیاری و بیداری و انسجام و اتحاد خود حول محور مقاومت اسلامی و حمایت و پشتیبانی از آرمان آزادی قدس، با حضور و مشارکت در همایش جهانی روز قدس، تنفر و برائت خود را از صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل و حامیان و متحدان جهانی و منطقه‌ای آن و در رأس همه، آمریکا اعلام و عظمت و اقتدار پیروان اسلام ناب را در این روز بزرگ، در برابر دشمنان جهانی به نمایش بگذارند.

نظر شما