شناسهٔ خبر: 126278 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌:

دولت از پرداخت‌های نجومی خبر داشته است

کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌ شورای اسلامی گفت: دریافت حقوق‌ با مبالغ نجومی قاعدتاً چیز پنهانی نبوده با توجه به اینکه در قالب هزینه‌های جاری سند می‌خورد، دولت هم از آن اطلاع داشته که باید مسؤولیت آن را بر عهد گیرد.

به گزارش «نماینده» محسن کوهکن با اشاره به فیش‌های حقوقی منتشر شده از مدیران دولتی با اشاره به لزوم بدون چشم‌داشت عمل کردن اظهار کرد: مدیران ما اگر بدون وقفه در زمان مسؤولیت برای مردم کار کنند، آن ارزشی که خداوند به این عمل خالص می‌دهد بسیار بالاتر از عدد و ارقامی است که در دنیا به دنبال آن هستند.

وی استفاده نکردن از معیارهای انقلابی را از جمله عوامل گرفتن حقوق‌های چند ده‌ میلیونی دانست و افزود: آن موقع که نسبت به کار کوچکی که در حال انجام آن هستیم ارزش‌گذاری می‌کنیم و دچار مبالغه می‌شویم، به‌ جایی می‌رسیم که این‌گونه پول‌ها را حق خود می‌دانیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون نحوه پرداخت حقوق مدیران اظهار کرد: مطابق این قانون چنین اجازه‌ای به کسی داده نمی‌شود؛ هرچند طبیعی است پیدا کردن راهکارهای قانونی، برای کسانی که چنین حقوقی را دریافت می‌کنند آسان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم این وضعیت را تأسف‌بار دانست و افزود: در شرایطی که وضعیت بی‌کاری بالا است و خانواده برای امرار و معاش خود با مشکل روبه‌رو هستند اما این‌طور پای نظام ایستاده‌اند نباید بعضی افراد حتی به خواست مقام مافوق تن به چنین عملی بدهند.

کوهکن در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای اصلاح به‌ دو راز هیاهو و احساسی عمل کردن این وضعیت تا رسیدن به عدد واقعی عنوان کرد: قطعاً با این‌گونه مدیران باید برخوردی شود تا در آینده دریافتی‌ها به‌ طوری شود که حتی خود فرد هم نتواند در آن دخالتی کند.

وی در خصوص نظارت دولت بر پرداخت این هزینه‌ها به مدیران تصریح کرد: دریافت این حقوق‌ها با این مبالغ قاعدتاً چیز پنهانی نبوده با توجه به اینکه در قالب هزینه‌های جاری سند می‌خورد، دولت هم از آن اطلاع داشته که باید مسؤولیت آن را بر عهد گیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی حقوق مدیران دولتی اظهار کرد: یقیناً مجلس بر اصلاح این روند نگاه می‌کند و با سازوکار قانونی که دارد بر برگرداندن این مسیر در راه اصلی خود تلاش می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در پایان درباره تأثیر نحوه انتخاب مدیران دولتی در حقوق‌های نجومی بیان کرد: اساساً مدیریت‌ها بر اساس جناح‌ها یا افرادی که در انتخابات‌ها مسؤولیتی داشتند شکل می‌گیرد و این‌گونه افراد حقی برای خودشان می‌بینند تا به‌ واسطه آن در این عرصه ورود پیدا کنند که گاهی اوقات این مدیریت‌ها از مسیر طبیعی خود خارج می‌شود و چنین تبعاتی را به بارمی آوردند.

نظر شما