شناسهٔ خبر: 126227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

اتحادیه اروپا قطعا فرو می‌پاشد

 جورج سوروس میلیاردر سرشناس آمریکایی گفت: فروپاشی اتحادیه اروپا در عمل ناگزیر است؛ بازارهای جهانی در طول مذاکرات جدایی بریتانیا همچنان با تلاطم روبرو خواهند بود.

به گزارش «نماینده» به نقل از بی بی سی، جورج سوروس، میلیاردر سرشناس آمریکایی هشدار داد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فروپاشی این اتحادیه را به واقعیت نزدیک کرده است و برای بقا، منطقه یورو باید بازسازی شود.

وی در واکنش به بحران پس از همه‌پرسی بریتانیا گفت: این کشور سرانجام با هر افت و خیزی هم که شده دوباره اوضاعش بهتر از زمانی خواهد شد که در اتحادیه اروپا بود اما مردم آن در کوتاه مدت و میان مدت با مصائب این جدایی به شدت درگیر خواهند شد.

سوروس تصریح کرد: حالا که کابوسی که همه از آن می‌ترسیدند به واقعیت تبدیل شده،   فروپاشی اتحادیه اروپا در عمل ناگزیر است و بازارهای جهانی در طول مذاکرات جدایی بریتانیا همچنان با تلاطم روبرو خواهند بود.

وی همچنین اظهار خوش‌بینی کرد که با سپری شدن شوک ناشی از جدایی بریتانیا، کم‌کم حامیان اروپای متحد برای بازسازی آن همگام شوند.

این تاجر میلیاردر پیش از همه‌پرسی روز پنجشنبه بریتانیا هشدار داده بود که در صورتی که مردم بریتانیا رای به ترک اتحادیه اروپا بدهند، یکپارچگی این اتحادیه با تهدید جدی روبرو خواهد شد و سقوط ناگهانی ارزش پوند را هم پیش‌بینی کرده بود.

نظر شما